1402/03/21-21:04

از سرگیری افتتاحیه‌های شبکه متروی تهران در تیر ماه با پروژه‌هايی به ارزش تقريبی ۴۵۰ ميليارد تومان

از سرگیری افتتاحیه‌های شبکه متروی تهران در تیر ماه با پروژه‌هايی به ارزش تقريبی ۴۵۰ ميليارد تومان

پس از افتتاح ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ مترو که اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت، بخش دیگری از رفع نواقص موجود و افتتاحیه‌های جدید شبکه متروی پایتخت در تیر ماه محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) مهندس "محسن هرمزی" مديرعامل شركت متروی تهران با اشاره به مطلب فوق، افزود: در خط ۳ مترو، پست برق RIC ایستگاه سهروردی (پست برق انتقال نيرو به ريل سوم) و همچنین سیستم زهکش ایستگاه شهید صیاد شیرازی برای پايين آوردن سطح آبهای زيرزمينی راه‌اندازی خواهد شد. از سوی ديگر هواكش ميان تونلی بين ايستگاه‌های امام علی(ع) و تئاترشهر به همراه سيستم تهويه RS ايستگاه عبدل‌آباد نيز در ماه آينده به بهره‌برداری مي‌رسد. هزينه عمليات ساختمانی و تجهيزاتی اين پروژه‌ها كه مربوط به رفع نواقص خط مذكور مي‌شود، در مجموع حدود ۱۳۰ ميليارد تومان است.

مديرعامل شركت مترو در مورد افتتاح نخستين پست برق مستقل خط ۶ گفت: در خط ۶ نیز پست برق جنوبی (كيانشهر) به ظرفيت ۵۰ مگاوات که در واقع پیش نیاز راه‌اندازی ایستگاه‌های باقی‌مانده قطعه شمالی این خط است، بزودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. ارزش سرمايه‌گذاری صورت گرفته در اين پست بالغ بر ۲۸۵ ميليارد تومان بوده و بيش از ۷۰ درصد تجهيزات استفاده شده در آن از محصولات داخلی است.

مهندس هرمزی در بخش پايانی صحبت‌های خود به افتتاح ورودی سوم ايستگاه بريانک اشاره كرد و افزود: در خط ۷ ورودی سوم ایستگاه بریانک به روی مردم گشوده می‌شود. ايستگاه بريانک در بزرگراه شهيد نواب صفوی و در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ واقع شده است كه امكان دسترسی مسافران شبكه مترو به خيابان‌های محله بريانک، پل قزوين و بزرگراه نواب را فراهم مي‌سازد. ورودی دوم ايستگاه بريانك (ورودی غربی) در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسيد و در حال حاضر ورودی جنوبي اين ايستگاه كه ابتدای خيابان گلبن (پل قزوين) قراردارد، مراحل نهايی آماده‌سازی را پشت سر مي‌گذارد تا ماه آينده برای مسافرگيری راه‌اندازی شود. ارزش ريالی اين ورودی ۴۰ ميليارد تومان برآورد شده كه به ۴ دستگاه آسانسور ۱۶ نفره نيز مجهز مي‌باشد.

این در حالی است که از مرداد ماه سال جاری و به تناوب تا پایان امسال، ۱۲ ایستگاه جدید به مرحله بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا سال ۱۴۰۲ یکی از سال های شاخص در زمینه افتتاح ایستگاه‌های مترو و رفع نواقص موجود تلقی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط