1402/03/22-13:30
شیری در صحن شورای شهر مطرح کرد؛

جمع‌آوری دو هزار و ۵۶۳ معتاد متجاهر در منطقه ۱۵/ هزار و ۳۰۰ پروانه ساختمانی در سال گذشته صادر شد

جمع‌آوری دو هزار و ۵۶۳ معتاد متجاهر در منطقه ۱۵/ هزار و ۳۰۰ پروانه ساختمانی در سال گذشته صادر شد

شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع هزار و ۹۲۰ نفر، تا پایان آذر سال قبل چهار هزار و ۱۷۳ نفر، از دی ماه تا پایان سال دو هزار و ۹۷۱ نفر و در مجموع هفت هزار و ۱۴۴ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند و آمار امسال دو هزار و ۵۶۳ نفر است که شیب صعودی جمع‌آوری معتادان را نشان می‌دهد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، محمد شیری در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر با بیان اینکه ساماندهی خیابان شهرزاد منطقه ۱۵ یکی از اقداماتی بود که در مدت اخیر انجام شد، گفت: جلسه ای را با قوه قضاییه و کلانتری محله برگزار کردیم و شهردار تهران در ایام منتهی به عید چهار جلسه را برای ساماندهی خیابان شهرزاد و سد معبر برگزار کرد و تأکید می کنم که این خیابان هیچ وقت به اندازه امروز وضعیت خوبی نداشته است.

وی افزود: ۱۰۰ هزار دانش آموز در منطقه ۱۵ تحصیل می کنند و بالاترین تعداد دانش آموز را دارد که ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان از اتباع بیگانه هستند؛ بیشتر این دانش آموزان به محله شوش تعلق دارد.

شیری در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع هزار و ۹۲۰ نفر، تا پایان آذر سال قبل چهار هزار و ۱۷۳ نفر، از دی ماه تا پایان سال دو هزار و ۹۷۱ نفر و در مجموع هفت هزار و ۱۴۴ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند و آمار امسال دو هزار و ۵۶۳ نفر است که شیب صعودی جمع‌آوری معتادان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مراکز ماده ۱۶ معتادان را بیشتر از ۶ ماه نگهداری نمی کنند و مجدداً افراد باز می گردند و این نگرانی وجود دارد که معتادان به منطقه سرازیر شوند که این اتفاق نیز افتاده است؛ ما معتادان را جمع آوری می کنیم و به مراکز تحویل می دهیم؛ قبول داریم که مشکلاتی وجود دارد و باید بیش از این انجام شود.

شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان اینکه ۳۲ درصد نوسازی بافت فرسوده در منطقه انجام شده است، یادآور شد: هزار و ۳۰۰ فقره پروانه در سال قبل صادر شده و امسال حداقل دو هزار پروانه را در دستور کار قرار داده ایم.

وی از توزیع ۲۵ هزار تن آسفالت در سطح منطقه خبر داد و افزود: منطقه ۱۵ از لحاظ حریم دهمین منطقه است اما از لحاظ میزان توزیع آسفالت دومین منطقه بوده است؛ امسال توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در برنامه قرار دارد که ۱۸ هزار تن در ناحیه یک است و محله شوش را نیز شامل می شود.

شیری با اعلام اینکه ۱۸ پلاک قرمز در این منطقه پلمب شده است، یادآور شد: شب عید نیز یک خانه تیمی با حضور ۷۰ معتاد تخریب شد و خوشبختانه بخشی از مشکلات محله با این اقدام کاهش یافت و اگر دستور قضایی بگیریم پلمب و تخریب سایر خانه ها نیز انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ تهران با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در منطقه، تصریح کرد: شهروند در برخی موارد حاضر نیست زباله را با نایلون در مخازن تخلیه کند و بعضاً زباله با سطل در مخازن تخلیه می شود و یا با نایلون تخلیه و مجدداً نایلون مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط