1402/03/26-14:05
یادداشت؛

مرمت و نوسازی مخازن پسماند

مرمت و نوسازی مخازن پسماند

🖋️سید مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۱۶

از آنجا که جمع‌آوری پسماند ‌تَر در طول شبانه‌روز، نیازمند یک مدیریت مناسب است، روند پایش و رسیدگی به مخازن فرسوده نیز برای جلوگیری از آلودگی زیست‌‌محیطی به‌ویژه در ایام ۶ماهه اول گرم سال، ضرورت دارد و معضل شیرابه‌های پسماند، به‌عنوان اصلی‌ترین عامل فرسودگی مخازن در این فصول سال محسوب می‌شود.

از دیرباز، داشتن محلی برای کارگاه مرمت و نوسازی مخازن، جزو نیازهای مناطق بود که این امر منجر به بهینه‌سازی‌ هزینه‌های نگهداشت می‌شود. به‌ویژه در وضعیت اقتصاد انقباضی کنونی که هزینه خرید هر مخزن زباله به‌طور میانگین به ۱۰میلیون تومان اعتبار نیاز دارد. استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاری، صرفه جویی در هزینه‌ها، تسریع در خدمات‌رسانی مطلوب با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی، پیشگیری از انتقال بیماری‌ها و جلوگیری از آلودگی محیطی ناشی از شیرابه‌های اسیدی، از دیگر مزایای اجرای طرح راه‌اندازی کارگاه مرمت و نوسازی مخازن در منطقه است.

در حال حاضر، حدود ۱۶۹۸ مخزن در معابر محلات منطقه ۱۶ وجود دارد که در پایش یک‌ماه اخیر بیش از ۲۰۰مخزن نیاز به تعمیر و مرمت داشته اند. از آنجا که عمر مفید هر مخزن ۳ تا ۵ سال است که به‌دلیل زباله‌های ‌تَر و شیرابه‌های اسیدی اغلب مخازن از ناحیه کف پوسیده می‌شوند، به همین منظور مخازن پسماند، همزمان با تخلیه و شست‌وشو به‌صورت منظم پایش می‌شوند. به‌طوری که میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ مخزن مورد تعمیر قرار گرفته است. برخی از این مخازن در محیط نصب شده مورد تعمیر قرار گرفته و برخی دیگر به کارگاه منتقل شده اند که در این زمینه برای اینکه محله موردنظر با نبود مخزن مواجه نباشد، مخزن جدید در ابتدا جایگزین و سپس مخزن فرسوده جمع‌آوری می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط