1402/03/28-12:01

جمع‌آوری و نوسازی بیش از ۳۰۰۰ متر از انهار فرسوده منطقه ۸

جمع‌آوری و نوسازی بیش از ۳۰۰۰ متر از انهار فرسوده منطقه ۸

طی سه ماه ابتدای سال جاری، ۳۲۱۸ متر از انهار فرسوده منطقه۸ تهران جمع آوری و نوسازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه از بیش از ۳۰۰۰ مترطول، عملیات عمرانی و جمع آوری انهار قدیمی و تبدیل آن به کانیو کتابی با هدف کاهش آبگرفتکی در سه ماه ابتدایی سال خبر داد.

وی با اعلام خبر شناسایی انهار قدیمی در معابر منطقه۸ طی بازدید ‌های میدانی گفت: نوسازی این انهار با هدف رفع معضل پس‌زدگی و آب‌گرفتگی‌ در انهار قدیمی انجام می‌شود.

شهردار منطقه۸ پروژه‌های توسعه محله‌ای را در افزایش بهبود کیفیت زندگی شهروندان ضروری دانست و تصریح کرد: از ۵۹ پروژه توسعه محله‌ای امسال در منطقه۸، بیشترین سهم برای انجام پروژه‌های عمرانی با تعداد ۴۴ پروژه در نظر گرفته شده است.

تنهایی شهردار منطقه۸ اقدامات عمرانی این منطقه در انجام جمع‌آوری انهار قدیمی و کانیوگذاری طی سه ماه گذشته را تشریح کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ناحیه۳ منطقه۸ از نواحی کم‌برخوردار است، بیشترین سهم عملیات‌ عمرانی جمع آوری انهار و تبدیل آن به کانیو کتابی، در ۱۹۲۶ مترطول از این ناحیه انجام گرفته است.

به گفته شهردار منطقه ۸، تاکنون بیش از ۳۰۰۰ متر از انهار قدیمی به واسطه عرض کم پیاده راه و به منظور هدایت آب‌های سطحی بهسازی شده و لوله‌ گذاری نیز به صورت کامل انجام گرفته است.

تنهایی در پایان با اشاره به متراژ عملیات کانیو‌و و لوله گذاری سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ در نواحی سه گانه منطقه۸ افزود: این اقدام عمرانی در ناحیه یک به متراژ ۳۵٠ متر، ناحیه دو ۹۴۲ متر و در ناحیه سه ۱۹۲۶ مترطول بوده است.

گفتنی است خیابان‌های بخت‌آزاد، شهید ثانی، سمنگان، فتاحی، اثنی‌عشری و همایی تعدادی از معابر منطقه۸ تهران است که تاکنون عملیات نوسازی انهار آن‌ها به اتمام رسیده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط