1402/03/29-23:41

تحقق پيش نياز افتتاح ايستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط ۶ مترو

تحقق پيش نياز افتتاح ايستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط ۶ مترو

پست برق جنوبی خط ۶ مترو (موسوم به پست فشار قوی كيانشهر) به عنوان نخستين پست برق مستقل و اختصاصی اين خط، بزودی افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می شود؛ اين امر به معنای تحقق يكی از مهمترين پيش نيازهای افتتاح ايستگاه‌های باقی مانده قطعه شمالی خط ۶ در سال جاری است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط‌عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) مهندس "عباس فتحعلی پور" سرپرست مجری خط ۶ مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب تلاشهای صورت گرفته در چند ماه اخير و اتمام عمليات كابل كشی داخل تونل خط ۶ پست برق جنوبی اين خط كه از پست اصلی و مهم مشيريه (متعلق به برق منطقه‌ای تهران) تغذيه شده و برق ۶۳ كيلوولت را به برق ۲۰ كيلوولت تبديل می كند، بزودی مورد بهره‌برداری قرار می گيرد؛ اين پست برق نخستين منبع تامين نيروی برق اختصاصی و مستقل خط ۶ به حساب آمده و در ادامه بايد ۲ پست برق ديگر نيز برای تامين كل برق مورد نياز خط مذكور راه اندازی شود. پست برق كيانشهر براساس فناوری GIS ساخته شده و در نتيجه فضای اشغال شده توسط آن نسبت به نمونه‌های قبلی ۷۰ درصد كاهش يافته است.

سرپرست مجری خط ۶ در ادامه افزود: بيش از ۷۰ درصد تجهيزات استفاده شده در اين پست برق از محصولات داخلی بوده و تمام اقدامات مهندسی، نصب و اجرای آن توسط متخصصان ايرانی صورت پذيرفته است.

مهندس فتحعلی پور ضمن اشاره به هزينه ۲۸۵ ميليارد تومانی روند ساخت و راه اندازی پست برق جنوبی خط ۶، اهميت بهره‌برداری از آن را در تاثيرش بر افتتاح بدون اشكال ايستگاه‌های قطعه شمالی اين خط متذكر شد و ادامه داد: به اين ترتيب با ضريب اطمينان بالا می‌توان برای تامين برق ايستگاه‌های در حال تكميل خط ۶ برنامه‌ريزی كرد. البته بهره‌برداری از پست برق شمالی خط ۶ نيز در دستوركار قرار داشته و مقدمات مربوط به تكميل نواقص و راه‌اندازی آن در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط