1402/03/30-10:27
در منطقه ۶ محقق می شود؛

خیابان حجاب به 'شهر دوستدار کودک' پیوند می خورد

خیابان حجاب به 'شهر دوستدار کودک' پیوند می خورد

شهردار منطقه ۶ از اجرای طرح «شهرِ دوستدار کودک» در خیابان حجاب این منطقه به دلیل قرارگیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تردد بالای این گروه سنی در محله کشاورز خبر داد.

کودکان نقطه پیوند میان نسل‌های گذشته و آینده جوامع هستند و از آنها به عنوان آینده سازان یاد می شود، چرا که انتقال فرهنگ‌ها، اعتقادات، باورها و پیشینه‌های هویت بخش و در صورت لزوم اصلاح محیط اجتماعی به واسطه این گروه محقق خواهد شد، در گذشته به ابعاد مختلف شخصیتی کودکان توجهی نمی‌شد اما اکنون تلاش می شود تا با تشویق کودکان به زندگی جمعی، زمینه تعالی فکری و تربیتی آنها بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش شهردارآنلاین؛ رضا محمدی شهردار این منطقه با اعلام خبر شروع عملیات اجرایی احیای طرح شهر دوستدار کودک در خیابان حجاب گفت: بهسازی و ساماندهی پیاده رو ضلع غرب این خیابان به مساحت تقریبی سه هزار متر مربع صورت خواهد گرفت، در این طرح احداث پیاده رو ایمن با فضای کافی جهت تردد کودکان، حذف زوائد فیزیکی و بصری ناهمگن در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۶ در پاسخ به دلایل انتخاب این خیابان برای اجرای طرح خاطر نشان کرد: قرار گرفتن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و تردد بالای این گروه سنی در محدوده خیابان حجاب یکی از دلایل مهم ما در انتخاب محدوده اجرای طرح بود.

وی ادامه داد: قطعاً پس از انجام اقدامات زیرساختی و ایجاد محل های عبور و مرور امن، با نصب مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت به فضاهای آموزشی رسمی و فوق ‌برنامه، دسترسی به امکانات ورزشی مناسب و همسو با اجرای طرح شهر دوستدار کودک در این محدوده ایجاد خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط