1402/03/30-22:46
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

ایمن سازی معابر منطقه ۴ برای معلولان و افراد کم توان جسمی

ایمن سازی معابر منطقه ۴ برای معلولان و افراد کم توان جسمی

شهردار منطقه ۴ در ادامه طرح نگهداشت شهر از بهسازی، مناسب سازی و آرام سازی معابر محلات و نواحی ۹گانه برای معلولان، افراد کم توان جسمی و سالمندان خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" با اعلام این خبر گفت: به تناسب رشد جمعیت شهرنشین، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی مدیریت شهری در ایجاد عدالت اجتماعی و اعتلای حقوق شهروندان، مسئله بهره‌مندی آنان از حقوق شهری است.

او ادامه داد: در این میان، توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار مشکلات جسمی هستند و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارند، در فرایندی مهم بر کیفیت ارائه خدمات عمومی در جامعه از سوی شهرداری ها موثر است.

شهردار منطقه ۴ افزود: در این راستا به منظور افزایش ایمنی تردد معلولان، جانبازان و افراد کم توان جسمی طرح بهسازی و مناسب سازی محلات شمال شرق تهران در دستور کار قرار گرفت.

او در ادامه گفت: باتوجه به اهمیت مناسب سازی معابر شهری جهت افراد کم توان جسمی به خصوص جانبازان و معلولان معزز، عملیات شناسایی معضلات درسطح نواحی ۹گانه آغاز شده و در این زمینه به منظور رفع مشکلات مشخص شده، طرح رصد و رفع این معضلات مرتب انجام می شود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: از جمله اقدامات اصلاحی می توان به تسطیح اختلاف سطوح، ایجاد پیوستگی در بدنه کانال های عابران پیاده، خط کشی عابران پیاده، همسطح سازی رفیوژهای میانی رفع معارض در مسیر تردد عابران، احداث رمپ و نصب پل همسطح فلزی و یا مصالحی اشاره کرد.

کمالی زاده در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است با چنین اقداماتی رضایت و امنیت شهروندان به خصوص معلولان گرامی را بیشتر از گذشته فراهم نماییم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط