1402/04/05-22:11

لزوم تسریع در ساماندهی خلازیر با اقناع ذینفعان از سوی تسهیلگران

لزوم تسریع در ساماندهی خلازیر با اقناع ذینفعان از سوی تسهیلگران

نشست ساماندهی ضایعات فروشان و تفکیک غیرمجاز پسماند در خلازیر میانی و جنوبی با حضور رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، علی اکبر فسایی مدیرکل حریم شهر تهران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ و مدیران شهری برگزار و بر لزوم تسریع در ساماندهی خلازیر با اقناع ذینفعان از سوی تسهیلگران تأکید شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست رضا شرفی ضمن قدردانی از پیگیری مسائل مربوط به ساماندهی خلازیر افزود: به منظور پاکسازی این محدوده از حضور ضایعات فروشان و تفکیک غیرمجاز پسماند که آلودگی های زیست محیطی را در پی دارد، نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه ها و نهادهای مسئول در کنار شهرداری تهران است.

علی اکبر فسایی ضمن اعلام مشارکت اداره کل حریم شهر تهران در ساماندهی خلازیر بر هم افزایی با به کارگیری پتانسیل های موجود و تسریع در اخذ مجوز از شورای تامین استان تهران به منظور رفع معضلات این محدوده شد.

سعید بیگی از دیگر سخنرانان این نشست بود که گفت: مشاور طرح از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به منظور تسریع در اجرای طرح معرفی می شود تا علاوه بر سنجش همه جوانب اقدامات و مطالعات کارشناسی شده ارائه کند.

در ادامه تورج فرهادی خروج مشاغل نامناسب ضایعات فروشان و تفکیک غیرمجاز پسماند در لکه های جنوبی و میانی خلازیرکه معضلات اجتماعی و فرهنگی برای زندگی شهری ایجاد کرده است را از مسائل حاد و مهم برای جنوب غربی شهر تهران عنوان کرد.

او احداث مجموعه ورزشی، مسکن استطاعت پذیر، مدیریت خرده بارها و انبارگردانی مدرن را از طرح های پیشنهادی برای این محدوده بعد از ساماندهی برشمرد و گفت: در راستای نگهداشت محور خلازیر اقداماتی چون پیاده روسازی،جدول کشی، پخش آسفالت، تأمین روشنایی و ایجاد میدانگاه انجام شده است.

فرهادی بر نقش موثر تسهیلگران در اقناع ذینفعان برای ساماندهی این محدوده تأکید کرد و افزود: تسهیلگری این طرح بسیار مهم است و مشاور باید در کنار آن بعد اجتماعی و شهری را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

براساس این گزارش در این نشست مقرر شدگروهی از افراد مشغول به فعالیت در خلازیر جنوبی و میانی برای تسهیلگری در طرح مشارکت کنند.

همچنین اراضی پیشنهادی از سوی تسهیلگر با هماهنگی اهالی و کسبه بررسی و کمیته راهبری در منطقه ۱۹ برای هدایت گام به گام مشاور طرح تشکیل و معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ به عنوان دبیر کمیته راهبری معرفی شود.

ضمن اینکه نمایندگانی از سازمان مدیریت پسماند، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اداره کل حریم و منطقه ۱۹ معرفی، عضویت و حضور فعال افراد تسهیلگر در کمیته راهبری طرح، بررسی و تجمیع مستندات موجود از گذشته تاکنون درخصوص ساماندهی پسماند، انجام فاز مطالعاتی طرح توسط مشاور و ارائه تمامی مستندات و مدارک مربوط به تجربه موفقیت و شکست در طرح های ساماندهی از سوی این شرکت به اعضای کمیته راهبری در راستای علت یابی و کسب تجربه انجام شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط