1402/04/05-22:35
اخ الصنایع خبر داد:

نوسازی منطقه ۱۰ تهران با تغییر کاربری ۱۴۰ پلاک با قابلیت سرمایه‌گذاری / ارایه تسهیلات ویژه‌ به مراکز صنعتی برای تغییر کاربری

نوسازی منطقه ۱۰ تهران با تغییر کاربری ۱۴۰ پلاک با قابلیت سرمایه‌گذاری / ارایه تسهیلات ویژه‌ به مراکز صنعتی برای تغییر کاربری

شهردار منطقه ۱۰ گفت: باتوجه به بافت فرسوده، پرتراکم و ریزانه این منطقه، نزدیک به ۲۶۰ پلاک بالای ۱۰۰۰ مترمربع شناسایی شده است که حدود ۱۴۰ پلاک قابلیت تغییرکاربری به پارکینگ و ساماندهی کاربری‌های خدماتی هفت‌گانه مثل میوه ‌و تره‌بار، درمانی و فضای سبز دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با بیان اینکه بهسازی و احیای بافت فرسوده از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: وجود بافت فرسوده، درهم تنیده، ریزدانه و کم عرض بودن معابر از جمله مشکلات این منطقه است که شهرداری برای احیای بافت فرسوده تسهیلات و امتیازات مناسبی را در نظر گرفته است.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: شناسایی قطعات بالای ۱۰۰۰ مترمربع، کاربری‌های وضع موجود، گره‌ها و موانع کاربری و بارگذاری‌ها همچنین شناسایی مالکان و ارائه تسهیلات به آنها از نخستین اهداف و اقدامات مدیریت شهری برای بهسازی و احیای بافت فرسوده منطقه است.

اخ‌الصنایع تأکید کرد: به دلیل قرار گرفتن بیشترین قطعات بزرگ مقیاس در محور خیابان قزوین، تمرکز مدیریت شهری بر ساماندهی، ارتقای کیفیت و کاربری این محور است.

وی افزود: ماهیت کاربری محور خیابان قزوین از گذشته تا کنون تعمیرگاه و فروش قطعات ماشین آلات سنگین بوده و باتوجه به موقعیت جغرافیایی این محور و واقع شدن آن در مرکز شهر، متأسفانه بعد از گذشت سالها هنوز این محدوده ساماندهی نشده است و کسبه با ساختار قدیم مشغول به فعالیت هستند و این درحالی است که مراکز تجاری و بازارهای به روز و مدرنی در نقاط دورتراز این خیابان با تغییرکاربری از تعمیرگاه، بارانداز، کارخانه و کارگاه، طی سال‌های اخیر احداث و تحولی در مناطق خود به وجود آورده‌اند.

شهرداری منطقه ۱۰ اظهار کرد: در گذشته مراکز صنعتی از امتیاز و تسهیلات ویژه‌ای برخودار نبودند به همین دلیل تمایلی به تغییرکاربری و ارتقای ملک خویش نداشتند ولی با تعیین کاربری‌های جدید M و S بر روی نقشه، مالکان ترغیب می‌شوند با کمک طرح تفصیلی از ملک خویش بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا هم‌اکنون چند پروژه در مرحله صدور پروانه ساخت است و مقرر شده در میانه خیابان قزوین این الگو را آغاز کنیم، همچنین به تازگی مالک یکی از قطعات بالای هزار مترمربعی در کنار پایانه نزدیک سه‌راه آذری برای احداث یک واحد تجاری اداری اعلام آمادگی کرده است.

اخ‌الصنایع ادامه داد: با اطلاع‌رسانی و احداث سه الگوی موفق تجاری اداری و یا مسکونی‌های انبوه بر محور قزوین، مالکان دیگر هم به تغییر کاربری و تبدیل به قطعات پرمنفعت‌تر ترغیب می‌شوند.

شهردار منطقه ۱۰ در پایان تصریح کرد: بخشی از کار مدیریت شهری شناسایی ملک‌هایی است که در طرح تفصیلی واقع شده‌اند و پتانسیل بالقوه خوبی دارند تا در راستای کاربری‌های مصوب آن بهره‌برداری بهینه کرد و این اقدامات با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران و سازمان سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط