1402/04/10-14:59
زاکانی در شصتمین رویداد امید و افتخار:

هدف‌گذاری امسال، بهسازی روکش ۱۰درصد از خیابان‌های تهران است

هدف‌گذاری امسال، بهسازی روکش ۱۰درصد از خیابان‌های تهران است

شهردار پایتخت گفت: هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲، بهسازی روکش ۱۰درصد از خیابان‌های تهران است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران در شصتمین رویداد امید و افتخار و در آیین افتتاح کارخانه آسفالت غرب که امروز- ۱۰ تیرماه۱۴۰۲- برگزار شد، اظهار کرد: در تهران با عقب افتادگی‌های بسیاری روبه‌رو هستیم، این عقب ماندگی باعث آزار شهروندان شده‌است و مدیریت شهری نیز وظیفه دارد در جهت رضایت مردم وضعیت فعلی را بهبود بخشد. تهران امروز از ترافیک بدمسکنی و بی مسکنی، وضعیت نامناسب معابر و... رنج می‌برد.

زاکانی ادامه داد: به واسطه نبود کارخانه‌های بزرگ و کارآمد تولید آسفالت، پیش از این نمی‌توانستیم متناسب با نیاز تهران در معابر آسفالت ریزی کنیم، اما اکنون با افزایش ظرفیت تولید و افتتاح کارخانه‌های بزرگ مطابق برنامه سالانه ده درصد معابر تهران آسفالت ریزی خواهد شد.

شهردار پایتخت افزود: سال گذشته قبل از شروع فرآیند آسفالت ریزی ابتدا معابر معیوب شهری تهران را شناسایی کردیم و در هر منطقه و ناحیه اولویت‌های بهسازی معابر مشخص شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز یکی از کارخانه‌های تولید آسفالت قدیمی در منطقه ۱۸ جمع آوری می‌شود و بناست به زودی به جای آن کارخانه‌ای مدرن با رعایت استانداردهای محیط زیستی جایگزین شود.

زاکانی پیرامون افتتاحیه امروز نیز افزود: کارخانه‌ای که امروز افتتاح می‌شود دارای بالاترین استاندارهای روز دنیاست و در آن هر ساعت ۲۴۰ تن آسفالت با بهترین کیفیت و حداقل آلایندگی تولید می‌شود. با همین میزان ظرف روزهای آتی کارخانه‌ای دیگر در شرق تهران افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مجموع افتتاحیه‌های امروز تعداد کارخانه‌های تولید آسفالت در تهران به ۶ عدد خواهد رسید و ظرفیت آسفالت ریزی در معابر تهران به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. در همین رابطه طی ۲۱ ماه گذشته حدود یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر تهران ریخته شد و از این پس در هر سال حداقل این میزان(یک و نیم میلیون تن) آسفالت ریزی را خواهیم داشت.

زاکانی با بیان اینکه هدف‌گذاری سال ۱۴۰۲، بهسازی روکش ۱۰درصد از خیابان‌های تهران است، ادامه داد: از ۱.۵میلیون تن آسفالتی که برای بهسازی معابر امسال برنامه‌ریزی شده، ۵۰۰هزار تن آن در اتوبان‌ها استفاده خواهد شد؛ مابقی سهم معابر فرعی پایتخت است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط