1402/04/12-13:18
زاکانی:

شهرداری تهران آماده انتقال تجارب خود در حوزه‌های مختلف شهری به نجف است

شهرداری تهران آماده انتقال تجارب خود در حوزه‌های مختلف شهری به نجف است

نشست مشترک شهردار تهران و مسئولان استانداری نجف برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، نشست مشترک علیرضا زاکانی شهردار تهران و مسئولین استانداری نجف یکشنبه ۱۱ تیرماه۱۴۰۲ با حضور مدیران ایرانی و عراقی دو مجموعه برگزار شد.

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به سابقه‌ تعاملات فرهنگی مذهبی دو ملت گفت: ایران و عراق تنها دو کشور همسایه نیستند، بسیاری از مردم ایران، عراق را کشور دوم خود می‌دانند و بسیاری از مردم عراق نیز ایران را وطن دوم خود. به همین جهت آینده و سربلندی ایران و عراق برای مردم دو کشور بسیار مهم است.

زاکانی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های موجود همکاری میان دو کشور افزود: شهرداری تهران و استانداری نجف در سه سطح می‌توانند همکاری مشترک تعریف کنند؛ نخست، در مواردی چون حمل‌ونقل شهری، مسائل زیست محیطی، پروژه‌های فنی‌وعمرانی، خدمات شهری و…. شهرداری تهران دارای تجارب خوبی است که آن را می‌تواند با استانداری نجف به اشتراک بگذارد. دوم با هدف خدمت رسانی به زائران فراتر از ایام اربعین می‌توانیم‌ همکاری مشترک و مستمر در طول سال تعریف کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: سومین و مهم‌ترین بخش همکاری دو مجموعه نیز مربوط به ایام اربعین می‌شود، ملت ایران خود را مدیون مردم عراق در پذیرایی از زوار حسینی(ع)می‌داند و زبان ما نیز از توصیف عظمت مهمان‌نوازی مردم عراق قاصر است.

زاکانی تاکید کرد: ما خودمان را خادم مردم عراق می‌دانیم و حاضر هستیم به این ملت بزرگ در پذیرایی از زوار امام حسین(ع) کمک کنیم، در همین رابطه از سالها قبل در ایران ستادی برای خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) با نام ستاد مرکزی اربعین تشکیل شده‌است.

شهردار پایتخت گفت: ستاد اربعین کمیته‌های مختلفی دارد که مسئولیت اصلی کمیته خدمات شهری آن با شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری است. علاوه بر این شهرداری تهران در زمینه‌های دیگری چون حمل‌ونقل زوار در داخل کشور، اسکان، حوزه‌ سلامت و… برنامه برای خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) دارد.

امیدواریم با همکاری مشترک بین شهرداری تهران و نجف خدمت رسانی بهتری به زائران داشته باشیم

هاشم کرعاوی معاون استانداری نجف نیز در این جلسه با اشاره به حضور سالیانه میلیون‌ها زائران ایرانی در نجف‌اشرف گفت: وجود مرقد مطهر حضرت علی(ع) در نجف و حضور علمای بزرگ در این شهر باعث شده شیعیان سراسر دنیا توجه ویژه‌ای به نجف داشته‌باشند. سالیانه میلیون‌ها زائر به نجف می‌آیند و ما وظیفه‌ای سنگین در خدمت‌رسانی به آنها داریم.

وی افزود: برای کاهش مشکلات و خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی(ع) امسال حدود ۱۰۰ میلیون دینار عراقی صرف توسعه خیابان‌ها، مسیرهای مواصلاتی به کربلا، گسترش فضاهای سبز و دوربین‌های امنیتی شده‌است. با توجه به این سرمایه‌گذاری انشاالله امسال شاهد زیارتی با شکوه و موفق خواهیم بود.

کرعاوی تاکید کرد: زیارت اربعین برای دستگاه‌های اجرایی عراق از اول محرم آغاز و تا ۲۸ صفر ادامه پیدا می‌کند. برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، دستگاه‌های اجرایی عراق از دو ماه قبل جلسات خود را آغاز کرده‌اند تا با شناسایی مشکلات و رفع آنها امسال زیارت بهتری برای زوار رقم بخورد. در رفع این مشکلات نهادهای ایرانی از جمله شهرداری تهران می‌توانند کمک حال ما باشند، امیدوارم با ایجاد همکاری مشترک بین دو نهاد خدمت رسانی بهتری به زائران داشته باشیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط