1402/04/12-23:50
سرپرست سازمان فاوا در نشست آسیب‌شناسی نخستین رخداد من شهردارم مطرح کرد؛

داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه وارد سامانه‌ی من شهردارم شد

داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه وارد سامانه‌ی من شهردارم شد

نشست تخصصی آسیب‌شناسی نخستین رخداد من شهردارم با حضور مدیران شهری در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران این نشست به همت اداره کل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی، توسعه انسانی و امور شورا و با حضور مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران، سعید جهانی سرپرست سازمان فاوای شهرداری تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان شهری برگزار شد.

سعید جهانی در این نشست به معرفی تعدادی از مطرح‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی شده در حوزه‌ی جلب مشارکت شهروندان در شهرهای توسعه‌یافته جهان همچون مادرید، پاریس و لندن پرداخت و گفت: در این شهرها، موضوعاتی همچون بازسازی شهرها، حمل و نقل شهری، اجرای طرح‌های زیست محیطی از منظر بودجه‌بندی با شهروندان به اشتراک گذاشته شده است و تخصیص بودجه بر اساس نیازسنجی از شهروندان صورت گرفته است. وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان فاوا برای دوره‌ی دوم رخداد من شهردارم گفت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی و بستر پیامکی هستیم.

سرپرست سازمان فاوا با اشاره به فرصت محدود سازمان فاوا برای طراحی سامانه من شهردارم گفت: با وجود آنکه ملاحظات فنی در طراحی و راه اندازی سایت داشتیم اما تلاش کردیم کیفیت اجرا در حد اقدامات قابل قبول باشد به طوری‌که موفق شدیم داده‌های بیش از دو هزار و ۳۰۰ پروژه و اطلاعات حدود ۸۰۰ پرسشگر را وارد سامانه کنیم و در کنار آن اصلاح ساختاری داده، آماده‌سازی جهت نمایش و آموزش و فراهم آوردن تیم پشتیبان را در دستور کار قرار دادیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با ابراز خرسندی از اینکه هزار پروژه توسعه محلی در سال ۱۴۰۱ اجرا شده است، گفت: اجرای طرح من شهردارم کمک می کند تا مردم خود را در انتخاب پروژه و مدیریت آن سهیم بدانند و تعامل با مدیریت شهری و مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کند.

​ در این نشست، امیر شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ی چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران گفت: مشارکت شهروندان در اداره شهر، بودجه ریزی مشارکتی و انتخاب مشارکتی پروژه های شهری در پایتخت اولویت دارد که این رویکرد در قالب طرح من شهردارم اجرایی شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط