1402/04/17-22:37
صبح امروز در آیین کلنگ زنی مجتمع تجاری و خدماتی سبلان در این منطقه مطرح شد؛

باز آفرینی شهری منطقه ۱۹ از تجارب موفق و محرک توسعه در شهر تهران

باز آفرینی شهری منطقه ۱۹ از تجارب موفق و محرک توسعه در شهر تهران

شصت و دومین پویش امید و افتخار صبح امروز شنبه ۱۷ تیر ماه به منظور آیین کلنگ زنی مجموعه تجاری، خدماتی، رفاهی و پارکینگ طبقاتی سبلان در منطقه ۱۹ با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم صارمی با اشاره به چالش های زیاد این منطقه از مدیریت شهری منطقه ۱۹ برای جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز قدردانی کرد و افزود: به نیابت از شهردار تهران با رویکرد ساماندهی شهر با عدالت فضایی، ارتقای شاخص های کیفی وکاهش فاصله شمال و جنوب در خدمت شما هستیم.

او ادامه داد: امروز کلنگ مجموعه تجاری، خدماتی، رفاهی و پارکینگ طبقاتی سبلان و یک مجموعه دیگر در مجاورت این محدوده با هزار واحد مسکونی در قالب قرارگاه جهادی مسکن عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

صارمی تصریح کرد: در منطقه ۱۹ به دلیل غلبه بافت تجاری بر سکونتش دچار مشکلاتی عدیده ای شده که نیازمند آن است پهنه های سکونتی که در طرح تفصیلی دیده شده به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز شود و تا به امروز کلنگ حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه به زمین زده شده و در مراحل مختلفی اعم از صدور پروانه، کمیسون ماده ۵ و یا در مرحله عملیات اجرایی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به توسعه نامتوازن منطقه ۱۹ در دهه های اخیر بیان کرد: رشد فضای این منطقه به این صورت است که ۹۰ درصد کارکرد تجاری پیدا کرده و  در پهنه هایی که غلبه تجارت بر سکونت وجود دارد شب مردگی ایجاد شده و کیفیت زندگی پایین آمده است.

صارمی با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری در این منطقه مهم و محرک توسعه است افزود: از نظر مساحت مداخله می توان با افتخار گفت که در سال ۱۴۰۱ بالاترین مساحت مداخله کمیسیون ماده ۵ مربوط به منطقه ۱۹ بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران باز آفرینی شهری، کاهش چمن کاری در تعریف پروژه های منطقه و جایگزینی آن با کاشت گونه های مقاوم به خشک سالی، کاهش ترافیک و نظم دهی در رفت و آمد را از تجارب موفق در این منطقه برشمرد.

کاهش هزینه صدور پروانه در منطقه۱۹، فراهم شدن زمینه اجرایی طرح باز آفرینی ناحیه سه، ساخت شرایط سکونتی با کیفیت با جابه‌جایی تراکم ها با رویکرد ToD در ایستگاه های نعمت آباد و آزادگان سیاست های معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این منطقه است.

صارمی طی این نشست در خصوص قراگیری محله نعمت آباد در بافت فرسوده نیز مواردی را بیان کرد.

تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به قرار گرفتن این منطقه در جنوب غربی شهر تهران و داشتن شرایط درگاهی و دروازه ای بودن برای پایتخت بیان کرد: شهر فرودگاهی، شهر آفتاب و منطقه ۱۹ ظرفیت بسیار خوبی بر شهر تهران و حتی کشور محسوب می شوند که نیازمند توجه ویژه برای توسعه آنها است.

او با اشاره به اینکه شکل گیری ارگانیک منطقه از گذشته آسیب ها و ناهنجاری را ایجاد کرده خاطر نشان کرد: در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه با مالکین تعدادی از کوره ها به تفاهم رسیده ایم تا در این محدوده نهضت مسکن سازی را فعال کنیم.

فرهادی بیان کرد: در قالب ظرفیت های منطقه ۳۱ پروژه در اراضی منطقه، کوره ها و موقوفه شامل ۶ پروژه پارکینگ طبقاتی تعریف شده است.

او درخصوص ایجاد محله الگو در قالب ۱۵۰۰ واحد در اراضی میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: وضعیت این طرح در حال تجهیز کارگاهی قرار دارد و ظرفیت خوبی خواهد بود زیرا به تغییر کالبدی و اجتماعی زیستن شهروندان کمک بسیاری می کند.

به گفته این مسئول زمین سوله بحران و لکه گارگاهی عمران در یک هکتار است که هزار مترمربع آن برای پروژه مشارکتی و تبدیل آن به ۲۰۰ واحد مسکونی و در همکف آن تجاری در نظر گرفته شده است و سوله مدیریت بحران به لبه این خیابان منتقل خواهد شد.

او در خصوص پروژه های افتتاحیه امروز به احداث میدان سردار دلها، رونمایی از سردیس حاج قاسم، ایجاد کنار گذر خلیج فارس و میدان شهر آفتاب اشاره کرد.

براساس این گزارش در این مراسم با اهدای لوح و هدیه از صبر و استقامت پدر بزرگوار شهید سید جواد سیادت قدردانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط