1402/04/19-21:07

نشست ستاد بازآفرینی منطقه ١۴ با محوریت رفع موانع توسعه این منطقه برگزار شد

نشست ستاد بازآفرینی منطقه ١۴ با محوریت رفع موانع توسعه این منطقه برگزار شد

منطقه ١۴ با مساحت ١۴۶٨ هکتار با ٢١ درصد فرسودگی رتبه پنجم مناطق تهران را از نظر بافت فرسوده دارد که ۶٠ درصد از جمعیت این منطقه در بافت فرسوده زندگی می کنند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، این نشست با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، شهرداری منطقه، معاونت عمرانی فرماندار تهران و نمایندگان ادارات آبفا، برق، گاز، آتش نشانی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، اداره ثبت و اسناد و نماینده شورای شهر تهران برگزار شد.

هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در این نشست به بررسی سند توسعه محلات نبی اکرم(ص)، حسین آباد دولاب و محله شهدای گمنام پرداخت و از موانع توسعه این منطقه را حل مسائلی ازجمله ترویج نوسازی محلات، جابجایی تیرهای برق، نصب شیرهای هیدرانت، نوسازی و بهسازی مدارس، بهره گیری از ظرفیت اوقاف و میراث‌فرهنگی نام برد و تاکید نمود در کارگروه‌های مربوطه موارد احصاء شده با همکاری سایر ادارات و نهادها بررسی و موانع آنها رفع گردد.

سالاری شهردار منطقه ١۴ نیز در ادامه به اهمیت نوسازی و آسیب های عدم نوسازی از جمله جایگزینی شهروندان با اتباع اشاره کرد و افزود: معضلات اجتماعی این اتفاق می تواند منطقه را به چالش بکشد، وی به تأمین سرانه ها به عنوان اهداف شهرداری منطقه اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر از ظرفیت های موجود برای این موضوع بهره گرفته ایم و درحال حاضر نیز این اقدامات درحال انجام است.

بشیری معاونت عمرانی فرمانداری تهران، در راستای کمک به توسعه منطقه ١۴ به همکاری تمام قد ادارات با شهرداری تهران تاکید کرد و افزود: مجموعه فرمانداری در تمام موارد آمادگی دارد تا از ظرفیت های موجود فرمانداری برای پیش برد اهداف ستاد بازآفرینی بهره گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط