1402/04/23-23:06
در نشست بررسی پرونده های کمیسیون ماده پنج این منطقه مطرح شد؛

لزوم بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۹

لزوم بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۹

نشست بررسی پرونده های کمیسیون ماده پنج منطقه ۱۹ با حضور سید محمود فاطمی‌عقدا رییس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران، اعضای کارگروه این کمیسیون، تورج فرهادی شهردار منطقه و مدیران شهری برگزار و بر بازنگری در طرح تفصیلی این منطقه تأکید شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست فاطمی‌عقدا ضمن عرض خدا قوت به مدیریت شهری منطقه در خصوص پیشگیری و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز افزود: با تدبیر و اقدامات صورت گرفته در این منطقه در آینده شاهد کاهش تخلفات شهرسازی خواهیم شد وکمیسیون ماده پنج و اعضای کارگروه آمادگی همکاری حداکثری را در اجرای طرح های موضعی و بازنگری در آنها را دارد.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۱۹ فرصت و ظرفیت خوبی برای اقتصاد کشور محسوب می شود گفت: این محدوده با پتانسیل های بالا همراه با فعالیت های اقتصادی، کارگاه های صنعتی، راسته های تجاری و انبارداری از گذشته به صورت ارگانیک شکل گرفته است و نیازمند یکپارچه سازی ایجاد ارزش افزوده با ساماندهی آنها است. 

ضمن اینکه منطقه ۱۹ در امتداد شهر آفتاب و بعد از آن شهر فرودگاهی قرار دارد که با سرانه های خدماتی می تواند ویترین پایتخت باشد. 

فرهادی بیان کرد: در ناحیه سه، ۳۰ کوره در ۱۴۰ هکتار قرار دارد که ظرفیت ویژه ای برای این محدوده است؛ توافقات با مالکین تعدادی از کوره ها انجام شده که در امتداد آن به صدور پروانه خواهیم رسید.

شهردار منطقه خواستار بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۹ شد و گفت: در نقاط مختلف منطقه ظرفیت های خوبی وجود دارد که می توان با تغییر سرانه ها، رعایت ملاحظات و چهارچوب ها مسائل آنها حل و فصل شود.

براساس این گزارش در این نشست بر در نظر گرفتن سرانه ها و خدمات درمانی در امکان سنجی طرح تغییر کاربری اراضی شهرداری تهران برای تامین مسکن، پروژه های منعطف برای جذب سرمایه گذار، تعیین تکلیف اراضی بوستان ۱۸۰ هکتاری، بازنگری و بازآفرینی محله عبدل آباد و نعمت آباد و... تأکید شد.

ضمن اینکه گزارشی از پرونده های کمیسیون ماده پنج این منطقه ارائه شد.

همچنین از اراضی در مجاورت بوستان ترافیک در بلوار شقایق، رفع خلاف از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه فضای سبز بزرگراه شهید کاظمی، محل پیشنهادی احداث بیمارستان منطقه، ساماندهی و تأمین روشنایی خیابان سهیل جنوبی و... با حضور رییس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران، اعضای کارگروه این کمیسیون، شهردار منطقه و مدیران شهری بازدید شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط