1402/04/25-15:38
استاندار تهران:

دامنه فعالیت های حوزه امداد و نجات را باید به سطوح محله محور ببریم

دامنه فعالیت های حوزه امداد و نجات را باید به سطوح محله محور ببریم

علیرضا فخاری در نشست صمیمانه با مدیران عامل آتش نشانی شهر تهران و شهرستان های استان تهران بر فراگیر شدن آموزش و گسترش دامنه فعالیت های حوزه امداد و نجات در سطوح محله محور تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، استاندار تهران درنشست هم اندیشی با مدیران عامل آتش نشانی های استان تهران و بازدید از مرکز آموزش بین المللی ایثارگران سازمان آتش نشانی پایتخت تصریح کرد: آتش نشان شدن سخت نیست آتش نشان ماندن سخت است، ایثار و گذشت در تکمیل ویژگی های یک آتش نشان توام با شهامت و شجاعت یک ویژگی ضروری است.

وی افزود: اوج هنرنمایی یک آتش نشان، داشتن مهارت حرفه ای و تخصصی و فراتر از آنچه در تراز سازمانی شهرداری به آن پرداخته شده می باشد. 

فخاری ادامه داد:موضوعات مربوط به آتش نشانی با حوادث غیرقابل پیشگیری مورد بررسی قرار می گیرد و مجموعه آتش نشانی در اولین موقعیت ها برای آواربرداری و کمک می رسند.

وی افزود: ضریب توانمندی ها را در حوادث باید بالا ببریم و دامنه فعالیت های حوزه امداد و نجات را به سطوح محله محور ببریم و در حوادث غیرمنتظره نباید منتظر حضور ایستگاهها باشیم و با آموزش های عمومی از شهروندان در لحظات اولیه حادثه یاری بخواهیم. 

استاندار تهران با تاکید بر پیچیدگی ساخت و سازها که عموما در ارتفاع است بیان کرد: باید تجهیزات و امکانات متناسب با نیازمندی ها تغییر کند و به روز رسانی تجهیزات حرفه ای بسیار سخت است و منابع مالی زیادی می طلبد. 

وی افزود: ابزارشناسی در حوزه آتش نشانی متناسب با حوادث تفکیک شود و با این کار، بسیاری از نیازمندی های حجیم کوچک شود و با محله محور شدن نیاز به ابزارها نیز ساماندهی می شود.

فخاری خاطر نشان‌کرد: با هوشمندسازی مراکزی که در معرض خطر هستند با اتصال آنها به آتش نشانی می‌توان نقش مهمی را در کنترل مواد خطرزا و پیشگیری از بروز حوادث خطرناک ایفا کرد.

وی بیان کرد: ایجاد ظرفیت آموزشی آکادمیک در حوزه های تخصصی برای ارائه خدمات بهتر و اداره شهر بسیار مهم است.

استاندار تهران با اشاره به تشکیل تیم های واکنش سریع خاطر نشان کرد: ایستگاههای موجود باید مجهز به تجهیزات خاص در بحران شود و در نقاط مهم باید پایگاه های امداد اولیه پیش بینی شود و عملیات حرفه ای در خور شان و خدمت به شهروندان صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط