1402/04/26-23:37
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲۱ خبر داد:

مکاتبه با مدیریت فرودگاه مهرآباد برای توسعه ساخت و ساز در منطقه

مکاتبه با مدیریت فرودگاه مهرآباد برای توسعه ساخت و ساز در منطقه

ساخت‌وساز در هر منطقه براساس طرح تفصیلی ابلاغیه سال ۹۱ انجام و طبق همین طرح پروانه ساخت صادر می‌شود؛ اما ساکنان برخی از محله‌ها در منطقه ۲۱ مستثنی از این موضوع هستند.

به گزارش شهردارآنلاین؛ "رسول براتی"، معاون شهرسازی منطقه ۲۱ در راستای تأیید این موضوع می‌گوید: براساس حکم قضایی در محدوده کریدور پروازی مجوز ساخت حداقل ۳ و حداکثر ۵ طبقه داده می‌شود (ملک هر قدر به باند پرواز نزدیک‌تر باشد تعداد طبقات کمتر خواهد بود)؛ چراکه محدودیت ارتفاعی در این کریدور وجود دارد و فرودگاه مهرآباد اجازه طبقات بیشتر را نمی‌دهد.

در دوره جدید شهردار تهران از معاون شهرسازی خود خواسته تا این موضوع را پیگیری کند. در نخستین گام با مکاتبات صورت‌گرفته از امیر مکری، مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران خواسته شد تا نقشه‌های حریم بی‌خطر پرواز را ارائه دهد. همچنین طی مکاتباتی معاون شهرسازی شهردار تهران سال گذشته از شهرداران مناطق ۵، ۹، ۱۰ و ۲۱ خواست تا پیگیر احقاق حقوق شهروندان و جبران خسارت آنها باشند؛ چراکه تا‌کنون اقدامی در این ‌خصوص از سوی مسئولان فرودگاه مهرآباد صورت نگرفته است.

به‌گفته این مقام مسئول، اعمال محدودیت در کریدور پروازی حکم قضایی دارد و مدیریت شهری پیگیر موضوع است تا بتواند آن را تعیین‌تکلیف کند. در این میان هم شهرداری منطقه ۲۱ در حد امکان و در چارچوب ضوابط تلاش می‌کند تا شهروندان در شرایط بهتری ساخت‌وساز املاک‌شان را انجام دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط