1402/04/29-14:02
از چنار کهنسال یکه باغ تا توتستان‌ها و باغات خرمالوی کن؛

منطقه امید و زندگی بهترین سوژه برای به تصویر کشیده شدن توسط هنرمندان

منطقه امید و زندگی بهترین سوژه برای به تصویر کشیده شدن توسط هنرمندان

از کودکان شرکت کننده در رقابت بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی در منطقه تاریخی امید و زندگی تقدیر شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، مراسم تقدیر از فرزندان همکاران شهرداری تهران در رقابت بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی روز گذشته ۲۷ تیرماه در سالن اجتماعات منطقه امید و زندگی باحضور شریفی شهردار منطقه۵، غلام زاده معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهری و خانواده شرکت کنندگان برگزار شد.

معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، ضمن تشریح فرایند رویداد بین المللی نقاشی و فیلم اتحادیه شهرهای تاریخی، کودکان را به تصویر کشیدن نگاه های کودکانه شان دعوت کرده و گفت: فراخوان مسابقه نقاشی، فرصت بین المللی خوبی بودکه به شهرداری تهران داده شد.

او افزود: نقاشی کودکانی که اینجا حضور دارند را نباید یک کار کوچک هنری دانست، بلکه کار بزرگی بود که منجر به توسعه روابط بین المللی شهر تهران و گسترش فعالیت بین المللی شهرداری پایتخت در اتحادیه شهرهای تاریخی شد.

شریفی شهردار منطقه۵ نیز ضمن خوش‌ آمدگویی و ابراز خورسندی از این برگزاری این مراسم هنری، از حسن انتخاب منطقه تاریخی ۵، از طرف مرکز ارتباطات برای برگزاری اختتامیه این رویداد تشکر کرد و گفت: منطقه ۵ از تاریخی ترین مناطق پایتخت است. از طبیعت سرسبز کن و محلات این منطقه در متون تاریخی و کهن، نام برده شده است.

او ادامه داد: چنار کهنسال واقع در یکه باغ کن، توتستانها و باغات خرمالو این منطقه همه از ویژگی های منحصر بفرد و تاریخی منطقه است و کودکان و نوجوانان با حضور در این محیط ها می توانند با نگاهی هنرمندانه این مناظر ناب و ارزشمند طبیعی را به تصویر بکشند.

شریفی افزود: مدیریت شهری منطقه۵ ضمن استقبال از اینچنین رویدادهای هنری و بین المللی، برای حضور هنرمندان در فضاهای گردشگری و تاریخی و به تصویر کشیدن این فضاها یاری رسانی و پشتیبانی خواهد کرد.

براساس این گزارش ۴۰ نفر از فرزندان کارمندان شهرداری تهران در این رقابت شرکت کرده بودند و ۸ نفر از ایشان توسط اتحادیه جهانی شهرهای تاریخی برگزیده و تقدیر شدند.

در این مراسم از بقیه کودکان شرکت کننده با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد.

همچنین قصه گویی همراه با تارنوازی و شاهنامه خوانی توسط یکی از کودکان از برنامه های این رویداد هنری، بین المللی بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط