1402/04/31-15:20
شهردار منطقه یک:

عزم جدی جهت مقابله با حرکت سینوسی بساط گستران تجریش

عزم جدی جهت مقابله با حرکت سینوسی بساط گستران تجریش

محور خیابان شهرداری تا باغ فردوس با عزم جدی مدیریت شهری منطقه یک، دادستانی و کلانتری به عنوان سه ضلع اصلی اجرای طرح، از بساط گستران و سد معبر کنندگان پاکسازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه اعلام کرد: طی روزهای اخیر با اهتمام و حرکت ضربتی انجام شده با حضور دادستانی، شهرداری منطقه یک،عوامل انتظامی و... محور خیابان شهرداری، دور میدان تجریش تا باغ فردوس به صورت کامل از حضور دستفروشان و بساط گستران پاکسازی و سد معبر های صنفی از جمله نیمکت، قفسه ها و... نیز جمع آوری شد.

شهردار منطقه یک به شناسایی انبار دستفروشان اشاره کرد و گفت:ضمن رفع سد معبر در محور مذکور نسبت به شناسایی انبار دپو و مخفیگاه اجناس و لوازم‌ دستفروشان ثابت اقدام و کلیه اجناس آنها ضمن صورتجلسه به محل نگهداری این اجناس منتقل شد.

صباغ تصریح کرد: میدان تجریش و خیابان شهرداری ازجمله نقاط جذاب برای بساط ‌گستری است و طی ۴ تا ۵ سال گذشته این معبر به‌طور کامل در تصرف و قرق بساط‌گستران بود و طرح ساماندهی باهدف نظم‌بخشی به این محور در حال اجراست و فضاهای مناسبی در ضلع شمال و جنوب میدان تجریش جانمایی شده‌است و تا پایان مرداد دستفروشان می توانند در آنها مستقر ‌شوند. 

او افزود: در حال حاضر دستفروشان واقعی وکسانی که از این راه امرارمعاش می‌کنند و مایل به حضور در غرفه ها و مکان در نظر گرفته شده  برای آنها هستند می توانند به کیوسک ساماندهی در ابتدای کوچه حدادی مراجعه و ثبت نام کنند تا تعداد آنها مشخص و سپس مکان مورد نظر تعیین و غرفه بندی شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به حرکت سینوسی دستفروشان و اقدام جدی در جهت مقابله با حضور مجدد آنها گفت: شب عید امسال طی اقدام جهادی این معبر کامل پاکسازی شد و بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی از کسبه، اهالی و دیگر شهروندان داشتیم ولی متاسفانه بار دیگر بساط گستران اقدام به سد معبر کردند که اینبار با حضور جدی و همه جانبه دادستانی، کلانتری، حوزه های ترافیک، امور شهری، شهربان و... این معبر مجدد پاکسازی شد.

او افزود: نیروهای معبربان و شهربان در دوشیفت از ۹ صبح تا ۱۱ شب در این محدوده حضور دارند و طی شب های اخیر چندین بار با حضور محمد حسین جعفری معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک الهیه، سرهنگ محمد باقر قدم زاده سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت و معاونان، مدیران و عوامل اجرایی این معبر رصد و کنترل شده است و شهرداری از شهروندان و کسبه نیز درخواست دارد هر موردی مربوط به بساط گستری و دپو و انبار آنها را مشاهده کردند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا سریع نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

صباغ تاکید کرد: دستفروشان وقتی مطمئن شوندکه اینبار جلوگیری ها مستمر و پیگیرانه انجام می شود و محلی نیز برای فعالیت  آنها در نظر گرفته شده دیگر امرار معاش خود را با دلواپسی از جمع شدن و مشکلات پیش رو در معابر ممنوعه انجام نمی دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط