1402/05/02-22:53

خروج از موضوع ساختمان‌های بحرانی شهر تهران، با ایمن سازی تنها ملک بحرانی در منطقه۸

خروج از موضوع ساختمان‌های بحرانی شهر تهران، با ایمن سازی تنها ملک بحرانی در منطقه۸

صبح امروز پنجاه‌وپنجمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران در منطقه۸ با حضور مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در منطقه۸ برگزار شد و شهردار منطقه۸ در این جلسه گفت: ان‌شاءالله با ایمن سازی تنها ملک بحرانی در منطقه۸، اولین منطقه شهر تهران در موضوع خروج از ساختمان‌های بحرانی باشیم.

به‌گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ در این جلسه مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، با تسلیت ایام شهادت سید الشهدا(ع) و آرزوی قبولی عزاداری ‌ها گفت: تاکنون شانزده جلسه شهر ایمن در مناطق شهر برگزار شده و امروز نیز در منطقه۸ تهران هستیم. 

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تشکر از مدیران شهری این منطقه، بر توجه به ساختمان‌های نا‌ایمن و تاکید بر رفع تنها ساختمان بحرانی منطقه به صورت جدی، تصریح کرد: برای رسیدن به ایمنی باید از ابزارهای قانونی استفاده شود چون موضوع ایمنی دغدعه مهم‌ مدیریت شهری است و موظفیم به صورت جدی به آن بپردازیم و شعار"می‌شود و می‌توانیم" را دنبال می‌کنیم و بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم و کار نشد در راستای خدمت به مردم نداریم.

این عضو شورای شهر اسلامی تهران ضمن درخواست اعتبار ویژه برای اصلاح دهانه پل‌ها در سه نقطه بحرانی سیل خیز منطقه ۸ و تاکید استفاده از پتانسیل‌های محله‌‌ای ادامه داد: گروه‌های دوام سرمایه‌های ایمنی هستند و از معاونت اجتماعی و فرهنگی خواست با افزایش فعالیت و اجرای برنامه‌های مشترک با آتش‌نشانی و آموزش بیشتر، تعداد فعالین این حوزه را افزایش دهد.

بابایی خاطر نشان کرد: در سال گذشته رشد بالای ۵۰ درصد در مناطق جنوبی داشتیم و در حوزه نوسازی آماده خدمت به مردم هستیم و اعتماد مردم به مدیریت شهری در نوسازی بافت فرسوده سبب ایمن‌سازی شهر می‌شود و اعتماد مردم به مدیریت شهری بزرگترین سرمایه است.

مهدی بابایی افزود: با هم‌افزایی و کمک هم، به شهر ایمن می‌رسیم و ان شاءالله درجلسات بعدی خروجی عملکرد را با کاهش تعداد آمار ساختمان‌های نا‌ایمن و حریق‌ها شاهد باشیم و با اقدامات شهرداران نواحی و آتش‌نشانی در موضوع بازدید‌ها، ابلاغ‌ها، ثبت موارد و پیگیری‌ها، نا‌ایمنی در سطح شهر به صورت چشمگیری پایین خواهد آمد.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در این جلسه ضمن خوشامدگویی به مدعوین و تسلیت ایام عزاداری ابا‌عبدالله حسین(ع) گفت:در موضوع ایمن سازی،  تسریع زمانی اولویت مدیریت شهری منطقه است.

تنهایی شهردار منطقه۸ بعد از اعلام گزارش برگزاری تعداد ۷۵ جلسه کمیته ایمنی در بیست ماه اخیر تصریح کرد: در موضوع ایمن‌سازی هم اکنون، تنها یک ساختمان بحرانی یا بسیار پرخطر در منطقه۸ توسط همکاران آتش‌نشانی به مدیریت شهری منطقه۸ معرفی شده است و همچنین همکارانم در سطح نواحی با نیز ضمن دعوت از مالکان با برگزاری منظم جلسات کمیته ایمنی، در حال تلاش به منظور ایمن سازی دیگر ساختمان‌های ناایمن که تعداد آن ۶۴ ملک است؛ می‌باشند و تاکنون ۳۲ مورد از این لیست خارج شده است.

تنهایی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ایمن سازی شهرداری منطقه۸ با آموزش و پرورش در موضوع ایمن سازی مدارس افزود: مهمترین دغدغه شهرداری منطقه۸ ایمن سازی مدارس است و انجام این امر نیازمند اهتمام جدی است که بر اساس بازدید‌ها تعداد ۵۰ مدرسه ناایمن در سطح منطقه۸ شناسایی شده است که بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی به صورت پایلوت روزانه تعداد ۱۰ مدرسه بازدید می‌شود.

شهردار منطقه۸ در این جلسه افزود: طی ۴ سال گذشته منطقه از خدمات شایسته آقای صادق بیگی در سمت رئیس پیشین ستاد بحران منطقه۸ بهره‌مند شده است و قدردان تلاش‌های ایشان در زمان تصدی و خدمت در منطقه۸ هستیم.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه با اعلام خبر تلاش‌های منطقه ۸ در حوزه ایمنی گفت: این منطقه یکی از مناطق خوب است که با کسب امتیاز ۷۵ در موضوع عملکرد HSE توانسته است در بین مناطق ۲۲گانه رتبه اول را کسب کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط