1402/05/04-12:02

برگزاری نشست ستاد بازآفرینی منطقه ۱۵ با محوریت بررسی موضوعات و چالش های محدوده ناکارآمد

برگزاری نشست ستاد بازآفرینی منطقه ۱۵ با محوریت بررسی موضوعات و چالش های محدوده ناکارآمد

نشست ستاد بازآفرینی منطقه ۱۵ با محوریت بررسی موضوعات و چالش های محدوده ناکارآمد این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در جلسه ستاد بازآفرینی منطقه ۱۵ شهر تهران که با حضور شهردار و رئیس ستاد بازآفرینی منطقه، مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران و روسای دستگاه های اجرایی منطقه و مدیران مجموعه ستاد بازآفرینی تشکیل شد، موضوعات و چالش های محدوده‌های ناکارامد منطقه ۱۵ مورد بحث و بررسی قرارگرفت و هریک از دستگاه‌ها برنامه های خود را اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این نشست با اشاره به افزایش محدوده های بازآفرینی بر اساس شاخص های جدید، اعلام کرد: محدوده بافت های فرسوده در منطقه ۱۵ از ۲۹۵ هکتار به ۴۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده و این امر به ما کمک می کند بتوانیم مشوق ها را در مقیاس وسیع‌تر پیش برده و روند نوسازی بافت های فرسوده در منطقه را تسریع کنیم.

هدایت به اثربخشی مشوق های نوسازی اشاره و عنوان کرد: در سال گذشه ۱۳۰۰ پروانه نوسازی در منطقه ۱۵ صادر شده و پیش بینی می شود در سال جاری به ۲۰۰۰ پروانه برسد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که تکالیف قانونی دستگاههای اجرایی برای بازآفرینی و نوسازی به همت دفاتر توسعه محلی منطقه مشخص شده، از نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه خواست تا تمام نیازها را بر اساس اولویت های مشخص شده احصاء نمایند.

تهیه نقشه های اجرایی برای پلاک های فرسوده، آمادگی برای بازآفرینی کارخانه ارج، رفع مشکلات اسنادی املاکی که پیشتر بصورت مشارکتی یا پیمانکاری در منطقه ساخته شده و پیشبرد موضوعات مربوط به توانمندسازی اجتماعی از دیگر مباحثی بود که مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مطرح کرد.

همچنین محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در این نشست با اشاره به اینکه علیرغم اقدامات صورت گرفته، تنها ۳۳درصد بافت فرسوده منطقه نوسازی شده است، گفت: سال گذشته با ۱۳۰۰ پروانه، رتبه اول شهر تهران را داشتیم و امسال بنا داریم حداقل به ۲۰۰۰ پروانه برسانیم که عمده پروانه ها نیز در بافت فرسوده خواهد بود تا بتوانیم بخشی از کوتاهی ها را در سالجاری در منطقه جبران کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه همدلی و همکاری تمام دستگاهها برای این کاربزرگ (نوسازی بافت فرسوده) می تواند منطقه را از فرسودگی نجات داده و بسیاری از مشکلات از اجتماعی تا معیشتی را حل کند، اظهار امیدواری کرد: شاهد تغییر و تحول خوبی در منطقه ۱۵ به ویژه نوسازی بافت فرسوده آن باشیم.

شایان ذکر است با توجه به شناسایی ۱۲۸ تیر معارض نوسازی، مقرر شد جابجایی ۴۰ تیر برق در اولویت جابجایی قرارگیرد. همچنین با توجه به نیاز ۶۸ شیر هیدرانت در محله های بافت فرسوده منطقه، آتش نشانی با تأمین شیرهای آتش نشانی برای نصب، موافقت کرد. باتوجه به مسائل مطرح شده از سوی کمیته امداد، بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی با تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی برای تعمیر و تجهیز مراکز توانبخشی از شهر تهران موافقت کرد.

همچنین با توجه به پیشرفت فیزیکی ۴۰٪ احداث کلانتری اتابک، مقرر شد معاونت مهندسی فراجا نسبت به تخصیص اعتبار به تکمیل این پروژه اقدام نماید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط