1402/05/14-20:13
سید مرتضی روحانی:

ساخت همراه سراها در منطقه ۶ ادامه خواهد داشت

ساخت همراه سراها در منطقه ۶ ادامه خواهد داشت

شهردار منطقه ۶ در آیین افتتاح همراه‌سرای «پناه» در شصت و ششمین رویداد امید و افتخار که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد به عزم جدی مدیریت شهری این منطقه برای ساخت چهارمین همراه سرا در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶؛ سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ در آیین افتتاح همراه سرای پناه که صبح امروز- شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲- در شصت و ششمین پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه به همت شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی از دوره شهرداران قبلی منطقه ۶ به منظور ساماندهی همراه بیمارانی که به دلیل مشکلات مالی در اطراف بیمارستان ها اسکان می کردند در دستور کار قرار گرفت و امروز آیین بهره برداری از آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه نیازهای متفاوتی در شهر تهران وجود دارد، افزود: در منطقه ۶ یکی از موضوعات اصلی، افرادی هستند که برای همراهی با بیماران در حاشیه خیابان‌ها چادر می زدند و ساخت همراه سرا می تواند به حل مشکلات آنان کمک کند و قطعاً این روند ادامه دار خواهد بود.

به گفته روحانی، دستور کار جدید مدیریت شهری منطقه، جانمایی، ساخت و افتتاح چهارمین همراه سرا در سطح منطقه در آینده نزدیک است و عزم جدی ما ارتقای زندگی شهری در بخش مرکزی شهر است.

تلاش می‌کنیم که کسی در اطراف بیمارستان‌ها در چادر نباشد

محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران نیز در آیین بهره برداری از همراه سرای پناه با اشاره به اینکه هنوز به ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در حوزه همراه سراها در تهران نرسیده‌ایم، افزود: در تلاش هستیم که کسی در اطراف بیمارستان‌ها در چادر نباشد و به هر طریقی با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در این خصوص اقدام می‌کنیم. همراهان بیمار تشخیص‌شان این است که در کنار بیمارستان مستقر شوند؛ لذا باید همراه سراها در کنار بیمارستان‌ها احداث شوند. در حقیقت کنار هر بیمارستانی نیازمند یک همراه سرا هستیم و باید هنگام ساخت بیمارستان این نیاز به خوبی دیده شود.

در ادامه مدرسی، خیری که ساخت این همراه سرا را عهده دار بود، گفت: وقتی می دیدیم که افرادی در کنار بیمارستان چادر زدند، حال آنها را می فهمیدیم اما در واقع حس کردن مشکلات مردم با فهمیدن آن متفاوت است.

وی عنوان کرد: مساحت این همراه سرا بیش از دو هزار متر است و در ابتدا ۱۲ میلیارد تومان برای احداث این مکان در نظر گرفتیم که با این مبلغ تا میانه کار پیش رفتیم و پس از آن به تدریج با کمک های خیرین توانستیم پروژه را تکمیل کنیم. شهرداری هم در دوره قبلی و این دوره به ساخت این پروژه کمک کرد.

مدرسی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله مهم این است که این حرکت ها و این راه را ادامه دهیم و اگر خیرین حس کنند مبلغی که اختصاص می دهند برای مردم به یادگار می ماند به راحتی این هزینه ها را متقبل می شوند.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران هم اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) یکی از بیمارستان های مهم است و سالانه چند هزار میلیارد به نفع نظام سلامت کمک می کند. تجربه نشان می دهد به ازای هر مریض ۲.۴ همراه می آید و پدیده اطراف نشینی بیمارستان امری قبیح است که با همت خیرین این پروژه راه اندازی شد، البته کافی نیست.

در سطح این منطقه ۳۵ بیمارستان، مرکز درمانی، کلینیک و مطب وجود دارد که بیمارستان امام خمینی(ره)، شریعتی و فیروزگر از جمله بیمارستان های فرامنطقه‌ای هستند که بیماران سراسر کشور به آنها مراجعه می کنند که قطعاً توسعه همراه سراها در سطح منطقه می تواند در مدیريت و رفع معضل چادر خوابی در اطراف این بیمارستان ها تاثیر گذار باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط