1402/05/16-16:43

اجرای رای پلمپ ۶ واحد صنفی مزاحم و مشمول رای کمیسیون بند ۲۰

اجرای رای پلمپ ۶ واحد صنفی مزاحم و مشمول رای کمیسیون بند ۲۰

در سه ماه اخیر آرای ۶ واحد صنفی متخلف کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری در منطقه هشت تهران به اجرا درآمد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به لزوم نظارت و ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم در سطح منطقه۸ گفت: در راستای احقاق حقوق شهروندان و رفع تخلفات شهری، در سه ماه اخیر سال جاری، ۶ واحد صنفی متخلف با رأی کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری پلمپ و از ادامه فعالیت آنها در راستای اعمال قانون جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: این اقدام بر اساس قانون بهرمندی مدیریت شهری از محدوده اختیارات قانونی محوله در قانون شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت به منظور عدم تاسیس اماکن مزاحم و غيربهداشتی در سطح شهر بوده که توسط اداره ساماندهی صنایع و مشاغل معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه انجام شده است.

به گفته تنهایی شهردار منطقه۸ با صنوفی که با ایجاد مزاحمت برای شهروندان موجب اختلال در نظم شهری می‌شوند در وهله اول با تذکر شفاهی و سپس اخطار کتبی تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رفع تخلف با حکم دادستانی و دستور قضایی اقدام به پلمپ واحد مربوطه می‌شود.

تنهایی تصریح کرد: در همین راستا ضمن بازدید از ۶۹۶ پرونده و برگزاری جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، ۱۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که آرای صادره ۶ پرونده اجرا و از فعالیت اصناف مزاحم که با ایجاد سر و صدای غیرمتعارف و آلایندگی زیست محیطی موجب نارضایتی شهروندان شده بود؛ جلوگیری به عمل آمد.

شهردار منطقه۸ با اعلام خبر بازدید و نظارت ویژه سایر محلات این منطقه افزود: بند ۲۰ ماده ۵۵ از ایجاد و تاسیس کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول زیست محیطی در شهرهاست جلوگیری می‌کند که بر اساس بندهایی از ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از این معابر برای کسب و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و برای رفع موانع موجود و آزادسازی معابر توسط ماموران خود اقدام کند.

گفتنی است مقابله با تخلفات شهری از قبیل اشکال مختلف سدمعبر به صورت روزانه توسط کارشناسان معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۸ به صورت مستمر اجرا می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط