1402/05/17-22:40

توصیه به بهره مندی از شرکت های مهندسین مشاور و متخصص در ساخت و سازهای پایتخت، ارزنده ترین تجربه بدست آمده از شهرهای مدرن

توصیه به بهره مندی از شرکت های مهندسین مشاور و متخصص در ساخت و سازهای پایتخت، ارزنده ترین تجربه بدست آمده از شهرهای مدرن

در سلسله نشست های تخصصی شهر گفت که امروز به میزبانی منطقه ۵ دومین گام خود را برداشت، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدیریت شهری که در راه مبارزه با مافیای ساخت و سازهای غیرمجاز جان خود را فدا کردند به مرور تجربیات شهرهای سانفرانسیسکو و توکیو در امر ساخت و ساز و نگهداری از ساختمان های بلند مرتبه پرداخته شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی، شهردار منطقه ۵ با اعلام این خبر گفت: سلسه برنامه های شهر گفت، فرصتی است برای گفتگوی دو طرفه میان نخبگان، شهروندان و متخصصین با مدیران و دست اندرکاران توسعه شهری، از این روی با نگاه انتقال تجربه و مدیریت دانش، شهرداری منطقه ۵ به موضوعات چالشی و مسایل مهم اداره شهر ورود نموده و از این طریق در مسیر تجربه نگاری عمل می نماید

براساس این گزارش، در این نشست دو نفر از سازندگان برجسته منطقه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و سخنران برنامه، دکتر اسلامی که از اساتید خبره ایرانی در دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا است و دکترای خود را در رشته سازه از دانشگاه کوبه ژاپن گرفته، تجربیات خود را در خصوص احداث و نگهداری ساختمان های بلندمرتبه با تکیه بر زلزله در شهرهای توکیو و سانفرانسیسکو به حضار ارائه نمود.

همچنین دکتر محمدرضا اسلامی در این نشست درخصوص نحوه مقاوم سازی سازه های بلندمرتبه در توکیو و سانفرانسیسکو و زلزله های واقع شده در این دو شهر، تجربیات ناشی از مطالعات علمی تیم تحقیقاتی را بیان و اظهار کرد: بهره مندی از شرکت های مهندسین مشاور متخصص در ساخت و سازها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او ضمن اشاره به مسائل ساخت و سازها در پایتخت ایران به شهرداری ها توصیه کرد که به تهیه بانک اطلاعاتی از سازه‌های بلند مرتبه با ثبت تمامی جزئیات بپردازند و به سازندگان گفت: بهتر است از تجربیات شهرهایی مثل توکیو و سانفرانسیسکو در احداث بناها استفاده شود به جای اعتماد به افراد به شرکت های مهندسین مشاور که بصورت تیم های متخصص فعالیت دارند اعتماد  کنند تا از این طریق ایمنی سازه‌ها و اعتماد شهروندان نیز بالاتر رود.

محمدباقر فرهند مدیر روابط عمومی منطقه نیز گفت: خروجی شهرگفت دوم در قالب یک فیلم آموزشی تدوین و در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

به گفته فرهند، در این نشست علاوه بر شهردار و مدیران ارشد منطقه، سازندگان و مدیران مجتمع های تجاری و اداری منطقه نیز حضور داشتند تا با بهره گیری از علوم نوین امکان افزایش استحکام، ایمنی و مقاومت سازه های خود را بالاتر ببرند.

گفتنی است در ابتدای مراسم، حاضرین به احترام شهدای مدیریت شهری، یک دقیقه ایستاده و سکوت کردند و حمد و سوره ای قرائت شد و تصاویری از حادثه تلخ روز گذشته در محله خلازیر منطقه ۱۹ پخش شد.

مدیر روابط عمومی منطقه ۵ با اشاره به زلزله خیز بودن تهران و درک حساسیت بسیار بالای ایمنی در سازه ها ابراز امیدواری کرد که این نشست ها ادامه یافته و مخاطبین نهایت بهره را از کارها ببرند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط