1402/05/20-18:38

طرح بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن تصویب شد

طرح بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن تصویب شد

ظهر امروز شهردار منطقه ۵ با حضور در نماز جمعه بعنوان سخنران قبل از خطبه ها ، خبر خوش تصویب طرح تفصیلی کن را به اهالی این منطقه تاریخی اعلام کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ گفت: طرح موضعی محله کن با عنوان طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید.

شریفی با بیان اینکه پس از مدت ها در نهایت کمیسیون ماده پنج تهران طرح موضعی محله کن را تصویب کرد اذعان داشت: به دلیل عدم استقبال اهالی از طرح تفصیلی، ملاک عمل با امکان ساخت بنا در حداکثر ۳ طبقه، با پیگیری مستمر اهالی کن و به همت مدیریت شهری، بازنگری طرح موضعی محله کن، توسط دفتر توسعه محله و زیر نظر سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد. امید است با تصویب طرح مذکور روند نوسازی در بافت فرسوده محله کن بهبود یابد.

او ادامه داد: حوزه مداخله طرح موضعی محله کن، مساحتی حدود ۷۵/۹ هکتار دارد که بیش از ۸۵ درصد وسعت آن (۶۵/۳ هکتار) در بافت فرسوده مصوب ملاک عمل واقع شده است.

شریفی تاکید کرد: طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» با هدف احیاء بافت روستایی محله و ارتقای کیفیت سکونت با توجه به اصالت و هویت محله کن تدوین شده است. بر این اساس، رویکرد کلی طرح اعطای تراكم تشويقي بافت فرسوده و امکان احداث بنا تا چهار و پنج طبقه، متناسب با هویت کالبدی محله است. همچنین با توجه به وجود مشکلات ثبتی- حقوقی و فقدان اسناد رسمی مالکیت، ضوابط تشویقی ویژه‏ای در طرح مذکور برای املاک فاقد سند مالکیت و قولنامه‏ای، به منظور تسهیل و تسریع فرایند نوسازی بافت فرسوده محله کن و ایجاد انگیزه‏های لازم به منظور پیگیری اخذ سند رسمی مالکیت، درنظرگرفته شده است.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: اتخاد تدابیری جهت هدایت نحوه تجمیع و نوسازی قطعات در محدوده طرح، نگرش جامع و یکپارچه به ساختار کالبدی و شبکه معابر ارگانیک محله در عین توجه به ارزش‏های اکولوژیکی، مذهبی و فرهنگی - اجتماعی و انعکاس تمامی موضوعات در طرح و ضوابط و مقررات پیشنهادی، از ویژگی‏های بارز طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» است.

شریفی به همراه معاونین و مدیران منطقه در پایان نماز جمعه با حضور در میان اهالی کن به درخواست های شهروندان پاسخ داد.

لازم به ذکر است که در دوره جدید مدیریت شهری و با پیگیری جمعی از اهالی کن و همچنین دستور شهردار تهران و بررسی مستمر در قالب جلسات متعدد و با پیشنهادات شهرداری منطقه ۵ و سازمان نوسازی شهر تهران، طرح جدید تفصیلی کن به تصویب رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط