1402/05/23-13:04
در مانور عملیاتی انجام شد؛

ارتقای آمادگی سازمان های خدمات رسان در مهار حریق بازار قدیم تجریش

ارتقای آمادگی سازمان های خدمات رسان در مهار حریق بازار قدیم تجریش

مانور اطفاء حریق در بازار قدیم تجریش با هدف ارتقای هماهنگی، تعامل و آمادگی سازمان های خدمات رسان بر اساس سناریوی مورد تایید سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: محدوده تجریش به خصوص بازار قدیم تجریش بعنوان یکی از نقاط تاریخی شهر تهران محسوب می شود که با وجود مراکز مختلف تجاری، مذهبی و...، حجم بالایی از ترددها و حضور شهروندان را به خود اختصاص می دهد بر همین اساس ایمنی این نقطه از منطقه بسیار با اهمیت است و نیاز بود این هماهنگی و همکاری بین نیروهای خدمات رسان با اجرای مانورهای عملیاتی در این نقطه افزایش یابد.

صباغ تصریح کرد: بر همین اساس مانور اطفاء حریق در بازار تجریش با توجه به اهمیت آمادگی اعضای عمومی و تخصصی ستاد مدیریت بحران منطقه در زمینه مقابله با مخاطرات به خصوص  برگزاری مانور با موضوع بحران های پیش بینی نشده، اجرا شد.

وی افزود: با توجه به این موضوع و بر اساس سناریوی از قبل تعیین شده، در ساعت ۶ صبح دوشنبه ۲۳ مرداد با مشاهده دود در محدوده تکیه بزرگ تجریش توسط شهروندان و اعلام  وقوع حادثه در محل، ستاد مدیریت بحران منطقه با حضور سازمان ها و ادارات تخصصی در محل حادثه حاضر شدند که با توجه به تعطیلی بازار و عدم حضور کسبه، دسترسی به فضای داخلی مغازه ها میسر نبوده و در صورت سرایت حریق به فضای داخلی امدادرسانی با مشكلات خاصی مواجه می شد.

صباغ تصریح کرد: با توجه به این موضوع اقدامات اولیه از جمله اطفای حریق، امداد، شناسایی، نجات و... در این محدوده انجام پذیرفت و ستاد مدیریت بحران منطقه با بهره گیری از همکاری سایر سازمان ها و ارگان ها از جمله آتش نشانی، هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و دیگر ادارات  خدمات رسان و با بهره گیری از پتانسیل مورد نیاز (نیروها و تجهیزات) به مقابله با این بحران پرداخت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط