1402/05/23-20:38

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور شهردار منطقه۹ در برج آزادی

آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور شهردار منطقه۹ در برج آزادی

به مناسبت روز خبرنگار، آیین گرامیداشت این روز با حضور شهردار منطقه۹ با اصحاب رسانه، در سالن جلسات برج آزادی برگزار شد که در آن سیدمحمدرحیم مرتضوی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه شهری غرب پایتخت در سال ۱۴۰۲، پاسخ گوی سئوالات خبرنگاران حاضر در جلسه بود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه در نشست خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: میدان آزادی به عنوان نماد پایتخت، نقش موثرى در خلق اجتماعات مردمی ایجاد کرده و این سیاست مدیریت دوره ششم بود که بتوانند برنامه‌های متنوعی را در مناطق و محلات تهران اجرا کنند.

وی افزود: در دوره‌های گذشته غرب تهران از ویژه برنامه‌های فرهنگى و اجتماعى محروم بود، اما در این دوره به دنبال آن بودیم تا با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی میدان آزادى را تبدیل به میدان آیینى کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: در همین راستا رویکرد از ۱۸ مرداد، رویداد محرم‌شهر در میدان آزادی آغاز شده که تا ۳۱ مرداد ادامه دارد که این مهم گامی در جهت تحقق شعار آیینی کردن میدان آزادی است.

وی اظهار کرد: بازخورد مردم و حضور چشمگیرآنها در برنامه های فرهنگی، بر این رویکرد مجموعه شهری صحه گذاشته است.

بهره برداری از فاز نخست پروژه یادگار امام(ره) در بهار ۱۴۰۲

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ ادامه داد: پروژه شاخه غربی یادگار امام (ره) در حال اجرا است که در این پروژه ۴۴ معارض شخصی داریم که حاضر به توافق نشدند بنابراین روند اعمال ماده۹ تملک را اعمال کردیم و به مبلغ کارشناسی رسیدیم تا با حکم قضایی تملک را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه مذکور سه معارض نهادی داشت که شهردار تهران با عزم و اراده به توافقات مورد نظر رسید، توافق با وزارت دفاع و ارتش برای عبور بزرگراه و توافق با وزارت آموزش و پرورش برای تملک ۱۳سوله این نهاد و عبور بزرگراه از مسیر با این عزم و اراده انجام شد.

مرتضوی یادآور شد: بخش وزارت دفاع خریداری شد و آن را به پیمانکار تحویل دادیم و معارض آن رفع شده و درباره قسمت مربوط به ارتش در دو روز گذشته صورت جلسه توافق انجام شده و تا پایان ماه نهایی می شود.

شهردار منطقه۹ یادآور شد: همچنین بخش ۱۳سوله آموزش و پرورش نیز در حال تحویل به پیمانکار است تا پس از این توافقات، اقدامات اجرایی انجام شود و پروژه یادگار امام(ره) در فاز اول به میدان فتح برسد. ضمن آنکه قرار است که در فصل اول سال ۱۴۰۳، فاز اول پروژه یادگار به بهره برداری برسد.

اقدامات شهرداری منطقه۹ تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی

مرتضوی، راه‌اندازی مددسرای عمومی برای فصول سرد و گرم سال توسط این منطقه برای اسکان افراد بی‌سرپناه با امکانات بهداشتی و غذای گرم به همراه مرکز فوریت‌های اجتماعی برای درمان معتادان از جمله اقدامات انجام‌شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: برای فصل سرما یک مددسرای عمومی مجهز به گرمخانه در بزرگراه فتح در این منطقه راه‌اندازی شده است.

شهردار منطقه۹ اظهار داشت: این مددسرا با داشتن یک فضای تمیز، بهداشتی و بانشاط، همه روزه میزبان افراد بی‌سرپناه برای استراحت است. همچنین افراد نیازمند به سرپناه و یا استراحت می‌توانند با مراجعه به این مددسرا در فصل سرما از محیط گرم و در فصل تابستان از فضا و امکانات خنک‌کننده آن استفاده کنند.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معتادان از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری منطقه۹ در حوزه آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: برای این منظور یک مرکز فوریت‌های اجتماعی با همکاری سازمان مشارکت‌ها و خدمات اجتماعی در مجاورت مددسرای عمومی بزرگراه فتح راه‌اندازی شده است تا در جهت درمان، آموزش و رفع چالش‌های درمانی به معتادان یاری برسانند.

کسب رتبه های برتر معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه۹

مرتضوی با اشاره به اقدامات شایان توجه معاونت مالی و اقتصاد شهری منطقه۹ گفت: در بحث حسابرسى و انضباط مالى توانستیم رتبه اول را کسب کنیم، ضمن آنکه در تحقق درآمد جایگاه سوم را داشته و در مجموع در تمامى شاخص هاى مالی شهردارى منطقه۹ جزو ٣ منطقه برتر می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط