1402/05/25-13:17
شهردار منطقه ۲۱ در نشست خبری اعلام کرد؛

جزييات توسعه مترو در منطقه ۲۱/ افتتاح زيرگذر تقاطع فتح-باغستان؛ نيمه دوم سال

جزييات توسعه مترو در منطقه ۲۱/ افتتاح زيرگذر تقاطع فتح-باغستان؛ نيمه دوم سال

شهردار منطقه ۲۱ درباره اهم مشکلات، راهکارها و تصمیمات کاربردی در این منطقه سخن گفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، "محمدرضا پوریافر" در نشست خبری گفت: منطقه ۲۱ منطقه ای ۵۲۰۰ هکتاری و چهارمین منطقه وسیع تهران است که ۵۰ درصد بافت آن صنعتی و نظامی است و بزرگترین صنایع خودروسازی درآن قرار دارند و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد صنایع کشور در این منطقه واقع شده اند.

اجرای خط ۱۱ مترو از سال آینده

وی با بیان اینکه در برنامه های توسعه ای به این منطقه چندان توجه نشده است، افزود: در بحث حمل و نقل، مطالعات مترو مربوط به ۱۵ تا ۲۰ سال پیش است و توسعه منطقه در آن دیده نشده است. به همین دلیل به دنبال توسعه مترو در این منطقه هستیم. زمین ۶۰ هکتاری را در نزدیکی ایستگاه گلناز و در محدوده مسکن ویژه و توسعه مسکن ملی که در دست اقدام است، داریم که طرح آن در مرحله ماده پنج است و توسعه مسکن و بحث محله الگو در آن مطرح است. تصمیم این است که مترو خط ۱۱ به آنجا برسد و آن نقطه را پوشش دهد. در واقع از پارک‌ گلناز به بخشی از همین زمین منتقل شود و این زمین قابلیت اجرای تی. او. دی دارد. بر همین اساس مشاور طرح تعیین شده و بستر تی.او.دی در این نقطه شکل می گیرد؛ خط ۱۱ مترو می تواند شرق منطقه را پوشش دهد که قرار است از سال آینده اجرایی شود.

توسعه غربی خط ۴ مترو

خط متروی دیگری که در مطالعات تا مرز منطقه می آید خط ۱۰ است، با مجری خط هماهنگ و پیگیری کردیم که زمینی برای تجهیز و ایستگاه به آنها تحویل دهیم تا خط ۱۰ را به بافت میانی منطقه منتقل کنیم و ایستگاه های تبادلی داشته باشیم. همچنین تقاضای ما این است که خط ۴ مترو که از ایستگاه شهیدکلاهدوز آغاز می شود و تا ایستگاه بیمه می آید به صورت آنتنی تا خیابان اصلی و محدوده بزرگراه شهید لشگری در منطقه بیاید. ۲۵ اتوبوس نیاز منطقه است که تا مهر قول معاونت حمل و نقل این است که ۹ اتوبوس را به منطقه تحویل دهد.

ابلاغ طرح بافت فرسوده منطقه 

پوریافر با بیان اینکه سهم‌ منطقه ۲۱ در طرح های مصوب بافت فرسوده سهم چندانی نیست، اما با پیگیری های انجام شده طرح بافت فرسوده آن مصوب شده و به زودی ابلاغ می شود، افزود: با این کار شهرک‌های ویلاشهر، چیتگر شمالی و جنوبی و استقلال به محدوده بافت فرسوده اضافه می شود. این خبر خوبی است که باعث ایجاد ظرفیت و استفاده از مشوق های نوسازی بافت فرسوده برای اهالی منطقه می شود.

افتتاح زیرگذر تقاطع فتح-باغستان؛ نیمه دوم سال

زیرگذر تقاطع فتح-باستان پروژه‌ای است که چندین سال زمین مانده بود اما بنای ما این است که در نیمه دوم سال آن را افتتاح کنیم.پروژه دوگاز پروژه بزرگی است که مشکل تملک دارد. به طوری که ۷۰ هزار مترمربع آن نیاز به تملک و رایزنی با یک مجموعه داروسازی در بخش خصوصی و بنیاد مستضعفان در بخش دولتی دارد. بر همین اساس با بخش خصوصی توافقات انجام شده و با بنیاد مستضعفان نیز توافقات اولیه انجام شده و در حال تلاش هستیم تا آنها پروژه را در اختیار بگذارند و پیمانکار مستقر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط