1402/05/28-16:11
منطقه ۱۰ میزبان ۶۸اُمین رویداد شنبه های امید و افتخار؛

رونمایی از تجهیز همه جانبه ایستگاه مترو بریانک به استانداردهای توان‌یابان

رونمایی از تجهیز همه جانبه ایستگاه مترو بریانک به استانداردهای توان‌یابان

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به افتتاح ورودی ویژه توان خواهان در ایستگاه بریانک گفت: ایستگاه بریانک نخستین ایستگاهی است که دارای تمام استانداردهای لازم و مورد نیاز ویژه جانبازان، معلولان و توان خواهان در شهر تهران است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ شصت و هشتمین رویداد شنبه های امید و افتخار امروز در منطقه ۱۰ برگزار شد. در این مراسم مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه در تشریح پروژه  ایستگاه بریانک گفت: ورودی ویژه توان خواهان در ایستگاه بریانک تمام استانداردهای لازم و مورد نیاز ویژه جانبازان، معلولان و توان خواهان در شهر تهران را داراست و گامی قابل توجه از سوی شهرداری تهران در جهت تامین نیازهای شهروندان توان خواهان است.

وی افزود: ایستگاه مترو بریانک دارای ۴ آسانسور ۱۶ نفره، مجهز به مسیر ویژه نابینایان و رمپ و لوپ های آن کاملا استاندارد است.

او با تاکید بر اینکه  افراد دارای معلولیت، زنان و کودکان در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران، ادامه داد: مناسب سازی معابر برای تردد افراد دارای معلولیت از اولویت های کاری شهرداری تهران است و منطقه ۱۰ در پیگیری این موضوع جهت خدمت رسانی به توان خواهان، معلولان و جانبازان اهتمام جدی دارد.

شهردار منطقه ۱۰ در ادامه به افتتاح پایانه حمل‌ونقل عمومی شهری در ضلع جنوبی ورودی ایستگاه مترو بریانک اشاره کرد و افزود: این پایانه به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع احداث شده و  دارای چهار خط  و تركيبی از مدهای حمل‌ونقلی (تاکسی و ون) برای جابه‌جایی مسافران است.

وی افزود: یکی از خصوصیات های بارز این پایانه، مناسب سازی به منظور سهولت تردد سالمندان، معلولان و روشندلان  است.

اخ الصنایع تصریح کرد: تاکنون برای ساخت این ایستگاه حمل و نقل عمومی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده و باتوجه به هزینه‌های پیش رو این مبلغ به حدود ۵ میلیارد تومان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: این پایانه حمل‌ونقل عمومی از امروز برای شهروندان قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط