1402/05/30-18:00
اقدام زیست محیطی شهرداری منطقه۶ در دانشگاه تهران

امضا تفاهم نامه تفکیک و جمع آوری پسماند بین شهرداری و دانشگاه تهران

امضا تفاهم نامه تفکیک و جمع آوری پسماند بین شهرداری و دانشگاه تهران

به منظور توانمندسازی و استفاده از ظرفیتهای موجود، و لزوم هم افزایی در جهت تقویت و پیشبرد اهداف عالیه، تفاهمنامه همکاری میان شهرداری منطقه۶ و دانشگاه تهران در خصوص تفکیک و جمع آوری پسماند به روش خشک و تر به امضا رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶، سید مرتضی روحانی  شهردار منطقه۶ با اعلام این خبر گفت: این همکاری یک اقدام محیط زیستی قابل توجه در سطح منطقه محسوب می شود که بنا به درخواست دانشگاه تهران در ارتباط با جمع آوری و مدیریت پسماند تولیدی در این دانشگاه در دستورکار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری، شهرداری منطقه و دانشگاه تهران تعهد می‌کنند که بهبود فرآیند تفکیک و جمع آوری پسماند را در محدوده و اطراف این دانشگاه ترویج دهند و برنامه‌های مشترکی برای آموزش و اطلاع‌رسانی برای دانشگاهیان و دانشجویان در این زمینه اجرا کنند.

روحانی در تشریح جزئیات افزود: با توجه به‌ نیازسنجی های اولیه انجام شده، استقرار یک دستگاه غرفه بازیافت، جانمایی بیش از ۲۵۰۰ عدد کارتن پلاست در ساختمان‌های مرتبط با دانشگاه، استقرار ۱۰۰ عدد مخزن تفکیک پلاستیکی ۱۲۰ و ۲۴۰ لیتری و ۱۰ عدد مخزن فلزی ۱۱۰۰ لیتری از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای مدیریت پسماند تولیدی این مرکز دانشگاهی است.

شهردارمنطقه ۶ در پایان گفت: به دلیل ویژگی فرهنگی خاص منطقه، استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و متخصصان فرهنگی اولین اقدامی است که شهرداری این منطقه تهران در جهت بهره مندی از این پتانسل بالقوه منطقه در جهت اجرا و پیشبرد برنامه های  خود در دستورکار قرار داده است. قطعاً موضوعات آموزشی و اطلاع رسانی نیز جز برنامه های کاری ما برای فرهنگ سازی محسوب می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط