1402/06/05-19:19

یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به بهره برداری رسید / سهم تهران بیش از تمام استانهای کشور

یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به بهره برداری رسید / سهم تهران بیش از تمام استانهای کشور

صبح امروز با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و سایر اعضا در جلسه شورای‌عالی مسکن، بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در هفته دولت بهره‌برداری شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه آئین بهره برداری از ۱۰۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی، سال ۱۴۰۲ را سالی مبارک برای بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و عنوان کرد: پس از چندین سال رکود در حوزه مسکن، از سال گذشته توانستیم آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده را نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۰ هزار واحد به حدود ۱۷ هزار واحد برسانیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری برای حدود ۸۴۰۰ واحد مسکونی پروانه صادر شده و پیش بینی ما این است که تا پایان سال این رقم به ۴۰ هزار برسد.

صارمی گفت: سال گذشته در مناطق ۱ و ۳، ۲۰۰ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که تعداد پروانه های صادره در منطقه ۱۵، ۲۰۰۰ عدد بوده است که نشان می دهد بافت های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند و به دنبال آن ارتقاء کیفیت زندگی، باز شدن معابر، رفاه و کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر تهران که از جمله مسائل مورد نظر ما در بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده است، به لطف خدا در حال انجام است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که مساحت بافت های فرسوده شهر تهران بر اساس مصوبه ۱۰ سال پیش ۴۵۰۰ هکتار است که تاکنون ۲۲۰۰ هکتار آن نوسازی شده، تصریح کرد: به دلیل رکود مسکن در دهه ۹۰، بخش دیگری از پهنه های شهر به بافت های فرسوده اضافه شدند و بر اساس مطالعات اولیه پیش بینی می شود حدود ۳ هزار هکتار به مساحت بافت های فرسوده تهران افزوده شود که البته با نگاه مثبتی در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده ای که شهرداری تهران دارد، ما می توانیم در افق سه سال آینده بخش زیادی از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران را به سمت بازآفرینی ببریم.

شایان ذکر است استاندار تهران در این مراسم از تلاش های شهرداری تهران تقدیر و تشکر به عمل آورد و اشاره کرد: بیشترین افتتاح واحد مسکونی کشور در شهر تهران انجام گرفته است.

گفتنی است در این مراسم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور به شکل ویدئوکنفرانسی حضور داشتند و استانداران استان‌های خراسان رضوی، یزد و قزوین به نمایندگی از سایر استان‌ها به تشریح عملکرد خود در بخش مسکن پرداختند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط