1402/06/08-21:27

مانور پاسخ به ریزش آوار ساختمان در منطقه ۸

مانور پاسخ به ریزش آوار ساختمان در منطقه ۸

شهرداری منطقه۸ مانور مشترک عملیات "پاسخ به ریزش آوار ساختمان" را در محله کرمان اجرا کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ در راستای اجرای طرح "شهر آماده" ابلاغی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و با هدف ارزیابی آمادگی مسئولین، سازمان‌های ذیربط، مانور شهرداری منطقه ۸ در محله کرمان اجرا شد.

این تمرین که در پرتراکم ترین ناحیه منطقه۸ تهران انجام گرفت؛ وضعیت عملیاتی، چالش ها و نقاط قوت و ضعف اعضای عمومی و تخصصی و سامانه فرماندهی حادثه در موقع بروز حادثه واقعی و همچنین شناخت پتانسیل و توان مقابله با حوادثی مثل آوار بررسی و ارزیابی شد.

مانور و تمرین امداد رسانی، براساس سناریو ریزش آوار به دلیل سهل انگاری یکی از کارگران پیمانکار که در حال تخریب یک ساختمان قدیمی بوده، متصور شده بود که با هم‌افزایی دستگاه‌های امدادرسان و ادارارات گاز، برق، مخابرات، اورژانس، آتش نشانی و دوامیان منطقه امداد رسانی در ناحیه ۳ این منطقه تمرین شد.

امدادرسانان در این تمرین اضطراری از ساعت ۱۰ صبح هفتم شهریور، اقداماتی نظیر قطع شریانهای حیاتی، آوار برداری، اطفاء حریق، جستجو و نجات، تریاژ (اولویت بندی بیماران) و انتقال مصدوم را انجام دادند و در پایان نیز جلسه Hot wash جهت ارزیابی نقاط قوت وضعف مانور در صحنه حادثه برگزارشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط