1402/06/09-12:08
شهردار منطقه۶:

۱۲ هزار مترطول از کانال های منطقه مرکزی شهر تهران لایروبی شد

۱۲ هزار مترطول از کانال های منطقه مرکزی شهر تهران لایروبی شد

شهردار منطقه۶، از پاکسازی و لایروبی ۶۴ مورد از حوضچه‌های رسوب گیر اصلی و فرعی از معابر قلب پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش و به منظور تسهیل هدایت آب های سطحی از کانال های سطح منطقه لایروبی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، سید مرتضی روحانی شهردار منطقه از اجرای طرح ضربتی پاکسازی شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی و لایروبی این شریان ها با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی خبر داد و اظهار داشت، این طرح از ۱۷ مراده ماه آغاز و به صورت ضربتی تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه شش با اشاره به برنامه های اداره مسیل ها و قنوات منطقه افزود: طرح پاکسازی شبکه های اصلی جمع آوری آبهای سطحی و لایروبی مبنی بر کاهش آلودگی ها و معضلات زیست محیطی و رفع نواقص شبکه های زباله گیر و رسوب گیر مجددا توسط اداره مسیلها و قنوات ونواحی ششگانه به اجرا درآمد.

به گفته شهردار منطقه ۶، این منطقه دارای ۲ رشته کانال جمع آوری آب های سطحی اصلی و چندین سرشاخه با نام های خیام و نواب است که به صورت مستمر مورد پایش و لایروبی قرار می گیرند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص عملیات لایروبی و پاکسازی کانالهای اصلی و فرعی در قالب یک برنامه زمان بندی شده افزود: به همین منظور پاکسازی کانال خیام در خیابان حافظ تقاطع کریم خان در حال اجرا است تا با هدایت آب های سطحی از آبگرفتگی احتمالی معابر هنگام بارش‌های فصلی پیشگیری شود.

روحانی در ادامه پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و  خواستار مشارکت شهروندان در پاکسازی شهر با عدم رها سازی زباله های شهری و تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل ها شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط