1402/06/09-12:17
در جلسه هم اندیشی رفع سد معبر مشاغل سیار و بی کانون؛

مشکل سدمعبر در منطقه ۴ بررسی شد

مشکل سدمعبر در منطقه ۴ بررسی شد

طی جلسه ای با حضور مدیران ارشد شهری به وضعیت سدمعبر مشاغل سیار و بی کانون در منطقه ۴ رسیدگی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۴، این جلسه که با حضور "کمالی زاده" شهردار منطقه ۴، "رنجبریان" مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان، "نکوفال" معاون اجرایی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل؛ "مهدیا" نماینده دادستان دادگستری ناحیه ۴ و جمعی از مدیران شهری این منطقه برگزار شد، وضعیت سد معبر مشاغل متخلف این منطقه بررسی شد.

در این نشست شهردار منطقه ۴ ارتباط تنگاتنگ مدیریت شهری با شرکت شهربان و حریم بان، ساماندهی صنایع و مشاغل و نیروی انتظامی را لازمه کار دانست و گفت: با وجود اقدامات فراوان منطقه ۴ در زمینه ساماندهی مشاغل مزاحم و معضل سدمعبر، متاسفانه این افراد متخلف همچنان در کنار خیابان ها دیده می شوند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه ۴ به عنوان بزرگ ترین منطقه بیش از ۱۰ درصد از معابر شهر و ۱۰ درصد جمعیت را شامل می شود، مشکل تردد و سد معبر این افراد از یک سو و رها کردن زباله ها در جوی ها و سطح خیابان و ازدیاد جانوران موذی از سوی دیگر سلامت و آراستگی شهر را به خطر انداخته است.

کمالی زاده گفت: خوشبختانه تا به امروز در حد قابل توجهی این معضل رفع شده اما ازدیاد این گونه مشاغل در حدی است که هنوز هم اینگونه صحنه ها در سیمای شمال شرق شهر دیده می شود که در این جا همکاری و ارتباط مستمر با شرکت شهربان و حریم بان، ساماندهی صنایع و مشاغل و نیروی انتظامی می تواند قابل توجه و مثمر ثمر باشد.

او گفت: متاسفانه دیده می شود که بعضاً هنگامی که عوامل شهرداری ها با برخورد با عوامل سدمعبر برخی از شهروندان به دلیل مناسب بودن قیمت کالای آنها با شهرداری مخالفت کرده و با این امر موافق نیستند که این امر در اینجا نیازمند همکاری همشهریان نیز خواهد بود.

در ادامه رنجبریان گفت: در شهر تهران ۵۲ محور در ۱۶ منطقه کار رفع مشکل سد معبر را آغاز کرده اند. این مشاغل چه سیار و چه به صورت بساط مشکل تردد، نظم اجتماعی و شکایات مردمی را به دنبال دارند. از این رو ساماندهی اینگونه مشاغل از اهم کار ما محسوب می شود.

او ادامه داد: ما همواره در کنار مدیریت شهری مناطق حضور داشته و با تمام توان و قوا سعی در رفع این مشکل خواهیم داشت.

رنجبریان گفت: یکی از راهکارهایی که می توان به آن اشاره داشت در نظر داشتن مکانی برای گستراندن بساط و شغل های اینچنینی است به شرط آن که با وجود تضمین بعد از مدتی دوباره به آن محل برگشت نداشته باشند.

نیکوفال مقام دیگر حاضر در جلسه در این باره گفت: متاسفانه دیده شده است که با وجود در نظر گرفتن جا و مکانی برای اینگونه مشاغل بعد از مدتی آنها عهد شکسته و مجددا به محل قبلی بازگشته اند. در طرح جدیدی قرار است با شرکت های پیمانکاری قرارداد بسته تا هنگام تخلیه محل از آن مکان نگهداری و نگهبانی شده تا مجددا توسط اصناف غیرمجاز اشغال نشود.

گفتنی است در این جلسه راهکارهای متعدد بررسی و درباره آن تصمیم گیری شد تا به امید خداوند معضل سدمعبر در آینده ای نزدیک در این منطقه ریشه کن شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط