1402/06/13-21:09
مسئول قرارگاه شهر کربلا خبر داد؛

میزبانی موکب محبان الامام الرضا(ع) از زائرین اربعین حسینی(ع) در شهر کربلا

میزبانی موکب محبان الامام الرضا(ع) از زائرین اربعین حسینی(ع) در شهر کربلا

مسئول قرارگاه شهر کربلا، با اعلام آمادگی کامل این قرارگاه برای خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) در ایام اربعین، از آغاز فعالیت نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران به منظور رفت و روب شریان های اطراف حرم مطهر و همچنین فعالیت موکب محبان الامام الرضا علیه السلام و با مشارکت گروه های مردمی و جهادی از نهم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه۶؛ سید مرتضی روحانی شهردار منطقه که به عنوان مسئول قرارگاه شهر کربلا منصوب شده است با اعلام اینکه برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای خدمت رسانی مطلوب به زائرین به عمل آمده است گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای فعالیت موکب و خدمت رسانی از روزهای پیش در شهر کربلا آغاز شده بود از روز نهم شهریورماه خوشبختانه موکب مردمی، جهادی و فرهنگی محبان الامام الرضا علیه السلام فعالیت های فرهنگی خود را با برنامه های متنوع در شارع روضتین آغاز کرد.

شهردار منطقه ادامه داد: در حوزه خدمت رسانی شهری عوامل شهرداری در سه نقطه مهم و پرتردد شهر کربلا از جمله صحن عقیله، باب القبیله از شارع جمهوری تا میدان لواء، شارع جمهوری حد فاصل میثم تمار تا قبله امام حسین(ع) و قبله امام حسین(ع) از جمهوری تا میدان لواء(پرچم) و همچنین شارع عباس(ع) توفیق خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دارند.

استفاده از ظرفیت داوطبانه مردمی برای خدمت رسانی در قرارگاه کربلا

وی افزود: بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی در حال حاضر در شهر کربلا مستقر هستند که ۲۸۰ نفر آنها از نیروهای داوطلبانه مردمی است و الباقی همکاران خدمات شهری شهرداری تهران و منطقه ۶ هستند که مطابق برنامه ریزی و هماهنگی های فیمابین، انجام فعالیت های خدمت رسانی خود را برای آماده سازی قرارگاه و موکب های مستقر در شهر کربلا شروع کرده اند.

آمادگی موکب محبان الامام الرضا(ع) منطقه۶ به منظور میزبانی روزانه بیش از ۵۰۰۰ زائر با همکاری گروه های مردمی و جهادی

مسئول قرارگاه کربلا با اعلام آمادگی کامل این قرارگاه برای خدمت رسانی به زائرین گفت: موکب محبان الامام الرضا(ع) و با همکاری گروه های مردمی و جهادی به منظور میزبانی روزانه از ۵۰۰۰ نفر زائر فعالیت های خود را شروع کرده است.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه امکانات زیرساختی لازم برای خدمت رسانی حداکثری به میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) با کمک گروه های مردمی و جهادی فراهم شده است گفت: شرایط لازم برای اسکان و پذيرايي در ایام اربعین با نصب کولر های صنعتی و شید گلخانه ای بر روی فضای حسینیه به منظور ایجاد سایه بان برای کاهش دما فراهم شده است.

وی در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته در قرارگاه کربلا و موکب محبان الامام الرضا(ع) اذعان داشت: نظافت و رفت و روب محوطه ها و شریان های اصلی و فرعی اطراف حرم مطهر توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران در حال انجام است و همچنین در موکب محبان الرضا علیه السلام، راه اندازی خشکشویی برای شست و شوی لباس خدام و زائرین، راه اندازی ٢ دستگاه دیزل جنراتور و دستگاه تصفیه آب و ٢ دستگاه یخساز طبیعی و همچنین هماهنگی برای حضور یک دستگاه تریلی یخچال دار از جمله اقدامات این موکب در فراهم سازی زیرساخت های خدمت رسانی است.

از تولید روزانه ۵ هزار شربت تا پخت ۴۰ هزار پرس غذا در ایام اربعین برای پذیرایی از زائران

شهردار منطقه گفت: این موکب روزانه تولید ۵ هزار شربت لیوانی بسته بندی شده و پخت در مجموع ۴۰ هزار پرس غذا را در برنامه های خدمت رسان خود دارد.

بنابر گفته روحانی برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله اجرای گروه سرود و توزیع بسته های فرهنگی نیز در دستورکار این موکب قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط