1402/06/19-16:20

زاکانی: در حوزه‌ توسعه زیرساخت‌های شهری به دنبال گسترش همکاری با وزارت دفاع هستیم/ آشتیانی: در زمینه مهندسی و ترابری با شهرداری همکاری می‌کنیم

زاکانی: در حوزه‌ توسعه زیرساخت‌های شهری به دنبال گسترش همکاری با وزارت دفاع هستیم/ آشتیانی: در زمینه مهندسی و ترابری با شهرداری همکاری می‌کنیم

صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هدف همکاری بیشتر میان این دو سازمان به امضا رسید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ صبح امروز- یکشنبه نوزدهم شهریورماه ۱۴۰۲- مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آشتیانی با اشاره به راهبردهای کلان دولت سیزدهم در همکاری علمی با دستگاه‌های مختلف گفت: وزارت دفاع در راستای اجرایی شدن سیاست‌های دولت به دنبال انتقال دانش و تجربیات خود به بخش‌های دیگر در کشور است و در این مسیر بیش از هر نهاد دیگری بهره‌مند از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه هستیم.

وزیر دفاع افزود: مطابق مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، بناست دو دستگاه در زمینه‌های مختلفی چون فنی مهندسی و ترابری همکاری مشترک داشته‌باشند.

پس از سخنان آشتیانی، علیرضا زاکانی نیز در رابطه با مفاد تفاهم‌نامه امضا شده میان دو دستگاه اظهار داشت: ظرفیت‌های وزارت دفاع بسیار بالاست و نیازهای شهرداری تهران هم کاملاً مشخص است. امیدواریم بتوانیم از توان مجموعه نیروهای مسلح برای حل مشکلات شهر به درستی استفاده کنیم.

زاکانی تاکید کرد: یکی از وجوه تفاهم‌نامه امروز همکاری میان دو دستگاه در حوزه هوشمندسازی شهر تهران است، علاوه بر این در حوزه‌ توسعه زیرساخت‌های شهری نیز به دنبال گسترش همکاری با وزارت دفاع هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران نیز با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت دفاع در حال احداث است و فاز نخست آن امسال به طول ۹.۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی در پایان با اشاره به لزوم جهش تولید مسکن در تهران گفت: حوزه شهرسازی یکی از مفاد تفاهم‌نامه با وزارت دفاع است و در همین رابطه ظرفیت‌های بسیاری بالایی در همکاری میان دو دستگاه با هدف تولید مسکن انبوه و ارزان وجود دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط