1402/06/20-15:09

شبكه متروی تهران در آستانه افتتاح ۵ ايستگاه جديد

شبكه متروی تهران در آستانه افتتاح ۵ ايستگاه جديد

پيشرفت عمليات اجرايی پروژه‌های ساخت ايستگاه‌های جديد در خطوط مختلف شبكه مترو تهران، منجر به تكميل قريب الوقوع ۵ ايستگاه و اضافه شدن آنها به امكانات حمل و نقل عمومی پايتخت شده است؛ به اين ترتيب انتظار مي‌رود بزودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ايستگاه‌های شهران، شهر زيبا و كوهسار (همگی در خط ۶)، ميدان كتاب (خط ۷) و همچنين ايستگاه مترو شهر جديد پرند باشيم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "محسن هرمزی" سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران و مديرعامل شركت مترو پايتخت با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب حمايت مراجع ذيربط مبنی بر تامين منابع مالی و تلاش پيمانكاران، مشاوران و همكاران شركت مترو تهران، موعد بهره‌برداری از ۵ ايستگاه جديد بزودی فراخواهد رسيد. در همين راستا ايستگاه ميدان كتاب كه يكی از زيباترين ايستگاه‌های شبكه مترو به شمار آمده و آخرين ايستگاه از بخش منتهی اليه شمال غربی خط ۷ به حساب می آيد، به همراه ۳ ايستگاه شهران، شهرزيبا و كوهسار از قطعه شمالی خط ۶ و نيز ۵/۵ كيلومتر مسير تونلی اين خط در مهر ماه تقديم شهروندان پايتخت خواهد شد.

مهندس هرمزی در ادامه به روند آماده سازی خط مترو پرند اشاره كرد و گفت: اين پروژه شامل يك ايستگاه و ۱۹ كيلومتر مسير رفت و ۱۹ كيلومتر مسير برگشت، عملاً هفته‌های پايانی روند تكميل خود را طی مي‌كند و تجهيزات باقي‌مانده آن نيز در حال تهيه و نصب است. در مورد تامين نيروی برق ثابت و مطمئن پروژه نيز مذاكرات لازم با وزارت نيرو صورت پذيرفته تا به موجب استقرار و راه اندازی دو فيدر برق ۷ و نيم مگاواتی، مهمترين بخش باقي‌مانده خط مترو شهر جديد پرند تعيين تكليف شود. در مجموع اميدواريم با هماهنگي‌های به عمل آمده و انجام تعهدات نهادهای دولتی، بزودی خط مترو پرند نيز راه اندازی شود تا انتظار طولانی مدت شهروندان اين شهر پايان پذيرد.

گفتنی است در روزهای باقي‌مانده از شهريورماه، پست برق جنوبی خط ۶(پست كيانشهر) به بهره‌برداری رسيده و همچنين تست گرم مسير ۵/۵ كيلومتری قطعه شمالی خط ۶ كه پيش نياز راه‌اندازی ۳ ايستگاه جديد در اين خط مي‌باشد، انجام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط