1402/06/20-21:31
در آستانه بازگشایی مدارس شهردار منطقه ۴ خبر داد:

ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و مدارس شمال شرق شهر

ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و مدارس شمال شرق شهر

شهردار منطقه ۴ از ایمن سازی و مناسب سازی معابر منتهی به مدارس و مراکز آموزشی در مهر ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ایمن سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ "علی اصغر کمالی زاده" با اشاره به این خبر افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای ایمنی هرچه بیشتر دانش آموزان در سطح معابر، طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ با اولویت مدارس و مراکز آموزشی در محله های محروم و کم برخوردار در دستورکار قرار گرفت و تا نیمه مهر ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اقدامات این طرح گفت: شستشو و پاکسازی نماها، زیباسازی و رنگ آمیزی جداره های مدارس و المان های شهری، رفع نواقص ومرمت آبخوری ها، رنگ آمیزی مخازن و زیرمخزنی ها، نگهداری و جایگزینی مخازن، پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری، نقاشی دیواری نمای مدارس و مراکز آموزشی از اقدامات طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ است.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: رفع مزاحمت و آلودگی صنوف مجاور مراكز آموزشی، مبارزه با جانوران مضر شهری، زنده گیری سگ های ولگرد و بلا صاحب در اطراف مدارس و مراکز آموزشی از دیگر اقداماتی است که برای امنیت و رفاه حال دانش آموزان در طرح استقبال از مهر از ابتدای شهریور ماه اجرا شد.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به جزییات این طرح گفت: در این راستا با برگزاری چندین مرحله طرح های فوریتی در اطراف مدارس و مؤسسات آموزشی اقدام به شناسایی و طعمه گذاری کلونی ها، انسداد منافذ، نصب تخته بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی، توزیع نسخه های بروشور و کتابچه های آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی و... کرد.

او با اشاره به لایروبی و رسوب برداری انهار، مسیل ها و حوضچه های معابر منتهی به مدارس گفت: در این طرح مسیل ها، کانال ها و حوضچه ها از معابر منتهی به مراکز آموزشی رسوب برداری و لایروبی شد.

علی اصغر کمالی زاده در پایان از تجهیز ناوگان جمع آوری پسماند برای سرویس های مدارس خبر داد و گفت: توزیع کیسه های زیست تجزیه پذیر پسماند خشک، تحویل مخازن مخصوص جداسازی پسماند به مدارس، اجرای ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی با محوریت مدیریت پسماند در مدارس منتخب، نواختن زنگ بازیافت در مدارس و طرح ویژه جمع آوری کاغذ و اهدای جوایز به دانش آموزان در مدارس از ویژه برنامه های این طرح است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط