1402/06/28-15:14

مخازن و کارتن پلاست پسماند خشک در طرح استقبال از مهر در مدارس منطقه ۱۹ توزیع می شود

مخازن و کارتن پلاست پسماند خشک در طرح استقبال از مهر در مدارس منطقه ۱۹ توزیع می شود

شهردار منطقه ۱۹ از توزیع مخازن وکارتن پلاست در مدارس خبر داد و افزود: کارتن پلاست و مخازن مخصوص پسماند بر حسب نیاز مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی نواحی پنجگانه منطقه همزمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید توزیع می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به توزیع مخازن و کارتن پلاست طی دو بازه زمانی در مراکز آموزشی گفت: با توجه به اهمیت آموزش در توسعه و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و ضرورت آشنایی کودکان با طرح تفکیک پسماند از مبداء، آموزشگران بازیافت، برنامه آموزشی با اولویت مهدهای کودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع اجرا می کنند.

ضمن اینکه ۵۰ کیلوگرم کیسه های آبی رنگ مخصوص پسماندهای خشک، بروشورهای اطلاع رسانی و پوستر های آموزشی نیز توزیع می شود.

به گفته این مسئول تهیه و توزیع بسته آموزشی در مدارس منتخب با موضوع تفکیک از مبدا و کاهش تولید پسماند، آموزش واطلاع رسانی به دانش آموزان با هدف مشارکت در طرح های تفکیک پسماند از مبداء و برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی چهره به چهره در مدارس با محوریت ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا و حفظ محیط زیست از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این طرح از سوی اداره مدیریت پسماند منطقه است.

فرهادی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های آغاز سال تحصیلی، نواختن زنگ مهر «بازیافت-محیط زیست» با حضور مدیران در مدارس و سخنرانی در خصوص تفکیک پسماند از مبداء خاطر نشان کرد: جشن شکوفه ها در دبستان تشیع، شهید امامی، شهید سالاری و رشد شکوفه ها و آیین بازگشایی در سایر مدارس همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز اجرا می شود.

به گفته این مسئول آموزش نیروهای خدمات مدارس، اولیاء و مربیان آموزشی و آموزش آشنایی با ماشین ملودی و خدمات ۲۳ غرف بازیافت در طرح استقبال از مهر انجام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط