1402/06/29-23:41
الفت پور خبر داد؛

بهره گیری همکاران از امتیاز ویژه برای پیشنهادات اجرایی در فرآیند نظام پیشنهادها

بهره گیری همکاران از امتیاز ویژه برای پیشنهادات اجرایی در فرآیند نظام پیشنهادها

الفت پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهر تهران از اختصاص امتیاز ویژه برای پیشنهادات اجرایی پرسنل شهرداری پایتخت در فرآیند نظام پیشنهادها خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز تحول و نوسازی شهرداری تهران، محمد علی الفت پور با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱۶۰۰ پیشنهاد توسط همکاران ثبت شده است، گفت: از این تعداد ده هزار پیشنهاد حائز امتیاز، ۶۰۰ پیشنهاد در مرحله ارزیابی اولیه و حدود ۱۰۰۰ پیشنهاد فاقد امتیاز بوده است.

وی همچنین افزود: ۵۰۰ پیشنهاد همکاران امتیاز بالای ۴۰ دریافت کرده و بیش از ۱۵۰ مورد در مسیر ارزیابی قابل اجرایی بودن است که در صورت تایید مالک فرایند امتیاز همکاران دو برابر می شود و در صورت اجرا شدن، امتیاز سه برابر برای همکاران در نظر گرفته می شود. 

الفت پور خاطر نشان کرد: اگر پیشنهادی اجرایی شود، سقف ۳۰۰ امتیاز برای آن در نظر گرفته شده است و با این اعداد و ارقام، نیازی نیست همکاران برای نظام پیشنهادها هزینه ای کرده و بستری را برای سودجویان آماده کنند، فقط کافیست تجارب گرانبهای خود را در سامانه به صورت کامل به ثبت برسانند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران اشاره ای نیز به گردش پیشنهادها داشت و بیان کرد: کلیه گردش ها توسط همکاران قابل رویت است و از آن جا که هر پیشنهاد توسط سه ارزیاب که همگی از کارکنان شهرداری تهران در حوزه های مختلف می باشند ارزیابی می شود، تا پایان ارزیابی سه ارزیاب نتیجه قابل رویت نمی باشد و در نهایت میانگین نمره ارزیابی سه ارزیاب در رزومه همکاران می نشیند و در صورت عدم دریافت امتیاز، همکاران ۴ روز کاری زمان دارند تا اعتراض خود را اعلام کرده و زمان ارائه شده نیز بر اساس منطق تسریع در فرایند ارزیابی مشخص شده است.  

الفت پور با اشاره به اینکه در خصوص پیشنهادات مشابه حساسیت فیلدهای درج پیشنهاد به گونه‌ای است که فرد نمی‌تواند پیشنهاد مشابه ارائه دهد، گفت: تنها از طریق نگارش متفاوت امکان ثبت پیشنهاد مشابه وجود دارد که در سامانه قدیم نیز بدین صورت بوده است و همان گونه که پیشتر به اطلاع همکاران رسیده نیازی به ارائه پیشنهاد ثبت شده و یا تکراری در سامانه نیست و کلیه همکاران از تجاربی برخوردارند که می توانند با ارائه آن گره گشای مسائل شهر و شهرداری باشند؛ اگرچه که معتقدیم باید راهی برای حل این موضوع پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در دبیرخانه نظام پیشنهادها تمام تلاشمان را می کنیم با ارزیابی ارزیابان و پیگیری مسائل همکاران مشکلات نظام پیشنهادها را حل کنیم و به گواه خیلی از همکاران نیز شرایط ارائه پیشنهاد و ارزیابی ها و زمان رسیدگی آن نسبت به گذشته بهبود یافته است (میانگین یک ماه) و در این فرایند تفاوتی میان مدیر و کارشناس نمی باشد، به طوری که برخی از همکاران کارشناس ما در سال جاری ده پیشنهاد ثبت و امتیاز دریافت کرده اند.

به گفته ی الفت پور از آنجا که سامانه نظام پیشنهادها در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است، قابلیت بهبود و ارتقا در آن وجود داشته و برنامه های توسعه ای سامانه با همکاری سازمان فاوا در دستور کار قرارداد و در این میان سیاست کلی ما نفع توامان سازمانی و فردی برای این فرایند می باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط