1402/06/31-09:25
شهردار منطقه۶ خبر داد؛

ایمن سازی مدارس قلب پایتخت در آستانه بازگشایی مدارس در قالب طرح مهر قلم

ایمن سازی مدارس قلب پایتخت در آستانه بازگشایی مدارس در قالب طرح مهر قلم

شهردار منطقه۶، در نشست ستاد مدیریت بحران منطقه که با حضور مدیران شهری و نمایندگان سازمان های خدمات رسان برگزار شد، از تمهیدات ترافیکی مورد نظر برای فصل بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: طرح ایمن سازی مدارس به صورت ویژه اجرا می شود و بر همین اساس از پانزدهم شهریور تا ۱۵ مهر وضعیت ایمنی مسیرهای منتهی به مدارس بررسی و همسطح سازی مقابل درب ورودی تمام مدارس در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ سید مرتضی روحانی با بیان اینکه خط کشی های عابر پیاده در طرح استقبال از مهر مرمت و مجدد رنگ آمیزی اجرا شد ادامه داد: بازبینی چراغ های راهنمایی سطح منطقه نیز در دستور کار قرار گرفته و روشنایی سرپناه ها نیز بررسی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت ایستگاههای اتوبوس های تندرو و نوسازی تجهیزات ترافیکی از دیگر برنامه های اجرایی این منطقه است افزود: بهسازی آسفالت و لکه گیری ایستگاه های اتوبوس در تمامی محورهای سطح منطقه از دیگر فعالیت های صورت گرفته در منطقه شش است.

روحانی با اشاره به اینکه تعدادی از همکاران حوزه ترافیک، موضع هدایت مسافران در ایستگاه های تاکسی را در ایام ابتدایی بازگشایی مدارس به عهده خواهند داشت گفت: ساماندهی ترافیکی در روزهای ابتدایی مهر بسیار حائز اهمیت است و تمهیداتی اندیشیده شده تا گره های ترافیکی در حوزه های پر تردد ایجاد نشود.

شهردار منطقه شش همچنین از نصب بنرهای آموزشی بر روی پل های عابرپیاده با محور فرهنگ سازی و آموزش مفاهیم ترافیکی برای دانش آموزان خبر داد و تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با مسائل ایمنی و ترافیکی مورد توجه ویژه قرار دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه لازم است با شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و نقاط قوت سطح این منطقه مرکزی تهران به یک نقشه راه در مواجهه با بحران برسیم، خاطرنشان کرد: منطقه ۶ با توجه به مرکزیتی که دارد باید در مواقع بحران، شرایط و امکانات لازم را داشته باشد چرا که این منطقه پایتخت، دارای جایگاه ملی و فراملی است و جمعیت شناورش ۵ برابر جمعیت ساکن آن است و درصد قابل توجه ای از دفاتری که در این محدوده شهر قرار دارد متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها و ادارات است.

شهردار منطقه۶،در ادامه با تشکیل دبیرخانه استقبال از مهر و برشمردن ظرفیت‌های معتمدین محلات ۱۴گانه، سرای محلات و نیروهای دوام در سطح منطقه، بکارگیری این ظرفیت‌ها جهت پیشگیری از بحران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعضای گروه های دوام به دنبال کمک به شهر و شهروندان هستند و این روحیه مشارکت و همبستگی شهر را به افق برنامه ریزی شده خود می رساند.

پیشگیری از حوادث احتمالی با آموزش‌های شهروندی

روحانی در ادامه در خصوص همکاری تمامی سازمان های و ارگان های خدمات رسان شهری گفت: موضوع ایمنی، دغدغه شهروندان و مدیریت شهری است که هم‌افزایی بین نهادها و ارگان‌ها در مواقع بحرانی از ضروری‌ترین اقدامات به شمار می‌رود. پیشگیری از وقوع بحران اولویت ماست که آموزش‌های شهروندی در این مسیر بسیار اثرگذار است.»

وی در پایان با اشاره به تراکم جمعیتی این منطقه بر ضرورت توجه به موضوع نقاط امن اسکان اضطراری برای آمادگی در شرایط بحرانی در این منطقه، تاکید کرد و افزود: می‌توان با بهره‌مندی از مشارکت شهروندان در شرایط بحرانی توان اجرایی شهرداری را افزایش داد که این مهم از طریق آگاه‌سازی و آموزش شهروندان فراهم می‌شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط