1402/07/06-12:07
آقامیری در جمع معتمدین محلات دیار پیشگامان انقلاب اسلامی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد شبکه قوی محله ای برای رفع مشکلات شهروندان

ضرورت ایجاد شبکه قوی محله ای برای رفع مشکلات شهروندان

بیست و چهارمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران به منظور بررسی ظرفیت‌ها، حل سریع مشکلات محله‌ای و اجرای طرح‌های اثرگذار مبتنی بر دیدگاه معتمدان و نخبگان، به میزبانی منطقه ۱۳ و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، طی این نشست که محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه، مدیران شهری، معتمدین و نخبگان محلات منطقه حضور داشتند، گزارش پیشرفت مطالبات شهروندان در بخش‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، ورزشی و شهر سازی رصد و تدابیری در خصوص اتمام هر یک از آنها اتخاذ شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی ‌با اشاره به این موضوع که رویکرد نشست مذکور تدوین نظام مسائل محلات پایتخت است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این جلسات این است که به صورت عملیاتی و کارگاهی پیگیر حل مشکلات مردم باشیم و لذا بدین شکل می‌توان با مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف آشنا و با تعیین استراتژی صحیح و اصولی برای اعتلای سرانه های مورد نیاز در محلات همت گمارد.

او افزود: همانطور که در دور اول جلسات مجمع مشورتی و تخصصی محلات صورتجلسات تهیه و پیگیری شد، در دور دوم نیز درخواست ها و مشکلات محله توسط معتمدین محلات صورتجلسه و پیگیری می شود و لذا از معتمدین محلات انتظار می رود مشکلات محله خود را ریزبینانه تر ببینند تا جلسات نتیجه بخش و در جهت رفع مشکلات و دغدغه های شهروندان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در کمیته عمران شورای شهر به دنبال ایجاد شبکه قوی محله ای هستیم تا با ارتباط مستمر بین معتمدین محلات و مدیران شهری پیگیر حل مسائل شهروندان باشیم.

او در ادامه اقدامات ستاد اربعین منطقه ۱۳ را مطلوب توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد اقدام منطقه ۱۳ در برپایی موکب تخصصی کودک و نوجوان به عنوان الگو تسری یاید و شاهد ایجاد فضاهایی و سوله هایی برای استراحت خانواده ها و در کنار آن سرگرمی فرزندان آنها باشیم.

همچنین در این جلسه هر یک از نمایندگان و معتمدین محلات منطقه ۱۳ نیز بنا به موضوعات مطروحه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان موضوعات دسته بندی و جهت اقدام در دستورکار مجمع قرار گرفت.

بالاترین درصد تحقق درآمد در منطقه ۱۳

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان، معتمدین و فعالان محلات حاضر در جلسه به مشخصات جغرافیایی و جمعیتی نواحی چهارگانه و محلات منطقه ۱۳ اشاره کرد و در خصوص شاخص های منطقه ۱۳ افزود: یکی از شاخص های مهم مربوط به درآمد است که با بالاترین درصد تحقق رو به روست و همواره تلاش می کنیم از ظرفیت پروژه ها برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

او افزود: خوشبختانه، شهرداری منطقه ۱۳ در بحث پیشرفت پروژه ها و همچنین طرح های "من شهردارم" جایگاه برتر و مناسبی دارد به طوری که با توجه به سال مالی که از خرداد ماه سال جاری آغاز و تا اواسط اردیبهشت سال آینده ادامه می یابد، پروژه های این منطقه بیش از سقف تعیین شده و با پیشرفت بسیار خوب روبرو بوده و در تلاشیم که در بهمن امسال با تخصیص اعتبار بیشتر فعالیت عمرانی گسترده ای انجام دهیم.

شهردار منطقه۱۳ به مشارکت مناسب شهروندان منطقه ۱۳ در "طرح من شهردارم" اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح مشارکت مردم در انتخاب پروژه‌های کوچک‌مقیاس در سطح محلات و استفاده هرچه بیشتر از آرا و نظرات آنها را فراهم کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه، پروژه های سال ۱۴۰۲ محلات منطقه ۱۳ را تشریح و در جریان مسائل و نقطه نظرات معتمدین محلات قرار گرفت.

دیدار مردمی عضو شورای اسلامی شهر تهران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با نمازگزاران و شهروندان محله زاهد گیلانی 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد آقامیری ضمن حضور در مسجد ابا عبدالله الحسین(ع) محله زاهد گیلانی منطقه ۱۳ با نمازگزاران و شهروندان دیدار و به درخواست های آنها رسیدگی کرد.

در ادامه نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری عضو و رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران پس از نماز مغرب و عشاء با همراهی زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مدیران شهری به طور چهره به چهره در جریان درخواست ها و معضلات نمازگزاران و شهروندان از جمله مسائل مرتبط با شهرسازی و معماری، املاک، حمل و نقل عمومی، فنی و عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری قرار گرفتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط