1402/07/08-13:57

شروع دوباره نوسازی در منطقه‌ی ١۵ بعد از چند سال توقف

شروع دوباره نوسازی در منطقه‌ی ١۵ بعد از چند سال توقف

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه تجمیع و نوسازی در قالب ۷۷ پلاک در منطقه ١۵ خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عملیات اجرایی ساخت ۷۷ پلاک از پلاک های فرسوده منطقه ١۵ در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه ١۵ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم با اشاره به این که شهرداری منطقه ١۵ در بحث تعداد صدور پروانه به ویژه در بافت فرسوده منطقه، رتبه نخست را دارد، از زحمات شهردار منطقه، معاونین شهردار، شهرداران نواحی، همکاران شرکت نوسازان و کلیه همکارانی که برای تحقق نوسازی در این منطقه تلاش کردند، تشکر و قدردانی کرد.
مهدی هدایت با بیان این که عملیات اجرایی ۵ پروژه تجمیع و نوسازی در محله مینابی و ۴ پروژه در محله اتابک آغاز می شود، گفت: با اجرا شدن این پروژه ها، تعداد ۷۷ پلاک از پلاک های فرسوده واقع در این محلات نوسازی خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه های تجمیع و نوسازی که امروز در منطقه ١۵ اتفاق می افتد، حدود ۲۵ درصد از پلاک هایی که در محدوده های بافت فرسوده این منطقه قرار گرفتند، تعیین تکلیف می شوند و تلاش ما این است که این پروژه ها هر چه سریعتر تکمیل و آماده بهره برداری برای ساکنان منطقه شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که عمده اعتراضات به حق شهروندان در منطقه ١۵ مربوط به تملک های پراکنده صورت گرفته و تبدیل این محدوده ها به فضاهای بی دفاع و ناامن شهری است، یادآور شد: برخی مشکلات و جرائم اجتماعی نظیر اعتیاد، سرقت و تشکیل مراکز فساد در برخی محدوده های محله های اتابک و مینابی ارتباط مستقیمی با وجود و گسترش فضاهای بی دفاع در محله دارد و در نهایت زمین های خالی موجب ناامنی و بزه در محلات اتابک و مینابی شده است.

هدایت متذکر شد: تمامی مسکن هایی که در پروژه های مذکور ایجاد می شوند، صرف مسکن معوض می شوند و یک ریال از این منابع در جای دیگری هزینه نخواهد شد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: به لحاظ اهمیتی که محلات مینابی و اتابک دارند، اعتبارات ویژه ای برای سال آینده به این محلات تخصیص داده شده تا اقدامات مثبتی در حوزه تعریض معابر و تأمین خدمات در این محلات انجام شود.

هدایت تأکید کرد: رویکرد ایجاد پروژه های بزرگ و کوچک مقیاس مسکونی و خدماتی در بافت فرسوده محلات مذکور همواره مدنظر نهادهای مدیریت شهری بوده و همچنان توسط سازمان نوسازی، شهرداری منطقه ١۵ و شرکت نوسازان جنوب شرق در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در سایه همکاری مشترک تعریف شده شاهد اقدامات موثری در ادامه مسیر نوسازی باشیم.

گفتنی است تعداد پروژه های تجمیع و نوسازی مذکور در محلات مینابی و اتابک به ترتیب ۵ و ۴ پروژه می باشد که با اجرا شدن این پروژه ها، تعداد ۷۷ پلاک از پلاک های فرسوده واقع در این محلات نوسازی خواهد شد.

نظرات

captcha
  • Zn 12 مهر

    لطفأ ک مهرجانیها خ ابراهیمی نوسازی بشه

اخبار مرتبط