1402/07/08-14:06
زاکانی اعلام کرد؛

بهره‌برداری از ۴ ایستگاه مترو تا پایان مهرماه/ ۵۰ اتوبوس برقی ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود

بهره‌برداری از ۴ ایستگاه مترو تا پایان مهرماه/ ۵۰ اتوبوس برقی ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم تا سال آینده به سقف ۶هزار دستگاه اتوبوس فعال در پایتخت برسیم، گفت: با تغییرات در خطوط اتوبوسرانی تلاش داریم متناسب با نیاز مردم آنها را بازآرایی کنیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در هفتاد و چهارمین رویداد امیدوافتخار با موضوع آیین بهره‌برداری از طرح نوسازی حمل و نقل عمومی تهران با پرداختن به گفته های عضو کمیسیون حمل و نقل شورا گفت: مردم تهران بیش از همه از ترافیک و آلودگی هوا در رنج هستند و یکی از جهت‌گیری‌های اصلی ما، گره‌گشایی از مشکلات اصلی مردم است.

وی با بیان اینکه فاصله ما امروز با آرمان‌های انقلاب اسلامی، نیازمند استمرار مجاهدت‌های جهادی برای خدمت‌رسانی صادقانه به شهروندان است، تاکید کرد: در حوزه ترافیک و آلودگی هوا نیز برای خدمت‌رسانی تصاعدی به مردم، ۵ مهم، هدف‌گذاری شده اند؛ اول مناسب‌سازی، فرهنگ‌سازی و هوشمندسازی برای ارائه خدمات آنلاین به مردم تا نیاز شهروندان به سفر راه کاهش دهیم. هدف‌گذاری دوم؛ تنوع‌بخشی به زیرساخت های حمل‌ونقل عمومی برای افزایش مطلوبیت و جذابیت این وسائط برای شهروندان است. امروز ۶۸ درصد از حمل‌ونقل شهروندان از طریق خودروهای شخصی است که توسعه زیرساخت‌ها برای غلبه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.

شهردار تهران ادامه داد: دو سال و ۲۷ روز قبل وقتی شهرداری را تحویل گرفتیم، ۱۸۶۷ دستگاه اتوبوس فعال در تهران وجود داشت. البته همه اتوبوس‌های فعال نیز در خیابان «شاغل» نبودند. بالاترین آمار اتوبوس‌های فعال در تهران با ۴۹۶۰ دستگاه مربوط به سال ۸۹ است که در سنوات گذشته اما کاهش یافت. امروز این ۱۸۶۷ دستگاه، به ۳ هزار دستگاه افزایش یافته که از این میزان ۲هزار و صد دستگاه در خیابان فعال هستند.

زاکانی افزود: در حال حاضر ۶۶۷ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۱۵۰ دستگاه بازسازی اساسی شده اند. ۳هزار دستگاه اتوبوس جدید نیز توسط مدیریت شهری خریداری شده است که بخشی از آنها امروز رونمایی شدند. با اضافه شدن این ۳هزار دستگاه به ناوگان عملاً آمار تعداد اتوبوس های پایتخت در تاریخ بلدیه بی‌سابقه خواهد بود. چرا که برنامه داریم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز بازسازی شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا سال آینده به سقف ۶هزار دستگاه اتوبوس فعال در پایتخت برسیم، گفت: با تغییرات در خطوط اتوبوسرانی تلاش داریم متناسب با نیاز مردم آنها را بازآرایی کنیم. دولت خدمتگزار نیز با انجام تعهدات خود به سقف اتوبوس‌های شهرداری اضافه می‌کند. به عنوان مثال ۹۷ دستگاه اتوبوس در شهریورماه به ناوگان حمل‌ونقل از محل تعهدات دولت اضافه شدند. این مقدار اتوبوس در تاریخ بلدیه تهران بی‌نظیر است.

زاکانی افزود: البته که «مترو» هم رکن حمل‌ونقل پایتخت است. امروز در ۱۵۰ ایستگاه خدمت رسانی به مردم انجام می شود و تا ۲ هفته آینده ۴ ایستگاه دیگر (۲ کیلومتر در خط ۷ و ۶.۵ کیلومتر در خط ۶) اضافه خواهند شد.

شهردار پایتخت با پرداختن به خط پرند توضیح داد: متروی پرند با ۲۱ کیلومتر نیز در آینده ای نزدیک توسط ریاست محترم جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۱۰ نیز به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: افزایش ناوگان در حوزه مترو دیگر برنامه ماست که در این رابطه می توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن و ۱۱۳ واگن «قطار ملی» که در حال ساخت است، اشاره کرد. به طوری که برنامه ما ۲ برابر کردن ظرفیت ناوگان مترو است. این اتفاقات بزرگ در حوزه حمل‌ونقل نه در مقام آرزو، بلکه عملاً در حال انجام است.

زاکانی با اشاره به خدمات رسانی ون ها نیز گفت: در حوزه ون و تاکسی هم اتفاقات خوبی صورت پذیرفته است.

شهردار تهران دیگر هدف مدیریت شهری ششم را برقی‌سازی ناوگان خواند و توضیح داد: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی منعقد شده است که در ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس وارد خط جمهوری خواهد شد. امیدواریم با تصویب شورا تراموا هم به مدهای حمل و نقلی پایتخت اضافه شود.

زاکانی با اشاره به ارائه ترکیبی خدمات حمل‌ونقل به شهروندان به عنوان یکی دیگر از اهداف مدنظر اظهار کرد: امیدواریم با لطف پروردگار، خدمات حمل‌ونقل به شهروندان توسعه یابد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط