1402/07/08-20:53
با استقبال بساط گستران از جانمایی انجام شده؛

خیابان شهرداری، هشتادمین روز پاک را تجربه کرد

خیابان شهرداری، هشتادمین روز پاک را تجربه کرد

شهردار منطقه یک: خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس تا تجریش با نظارت، کنترل مستمر و هماهنگی های انجام شده به مدت ۸۰ روز است که محوری پاک بدون حضور بساط گستران را تجربه می کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ اعلام کرد: میدان تجریش و خیابان شهرداری ازجمله نقاط جذاب برای بساط ‌گستری بود و طی ۴ تا ۵ سال گذشته این معبر به‌طور کامل در تصرف و قرق بساط‌گستران قرار داشت که با اجرای طرح ساماندهی با هدف نظم‌بخشی به این محور و فراهم نمودن فضای مناسب در ضلع جنوب میدان تجریش، دستفروشان واقعی شناسایی و در این موقعیت مستقر ‌شدند.

او افزود: در حال حاضر بیش از صد نفر از بساط گستران واقعی در این مکان حضور دارند و به عرضه محصولات و کالاهای خود به شهروندان می پردازند که معمولا برخی از آنها به فروش فصلی مشغول هستند و با تغییر فصل از محل می روند و امکان حضور برای سایر دستفروشان فراهم می شود.

صباغ علت عدم حضور مجدد بساط گستران در این محور را همکاری، تعامل، کنترل و اجرای قانون توسط همه ارگان ها و نهادهای ذیربط دانست و گفت: برای تحقق این امر نهادهایی چون دادستانی، شرکت ساماندهی، شهربان، حریم بان، کلانتری، کسبه تجریش و... که جای تقدیر و تشکر دارد در کنار شهرداری تلاش کردند تا این محور پاکسازی و کنترل شود.

شهردار منطقه یک دلیل دیگر عدم حضور را استقبال بساط گستران از مکان در نظر گرفته شده برای آنها دانست و گفت: دستفروشان وقتی مطمئن شدند که اینبار جلوگیری ها مستمر و پیگیرانه انجام می شود و محلی نیز برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده دیگر امرار معاش خود را با دلواپسی از جمع شدن و مشکلات پیش رو در معابر ممنوعه انجام نمی دهند و در این محل با آرامش به امرار معاش می پردازند.

وی جمع آوری ون کافه ها و کارفودها را هم اقدام دیگری دانست که در راستای نظم دهی به معابر شهری در دستورکار قرار دارد و شهروندان نیز با تماس با سامانه ۱۳۷ می توانند موقعیت استقرار را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط