1402/07/13-18:39
در بیست و ششمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران به میزبانی منطقه ۱۹ مطرح شد:

مجمع مشورتی محلات تسهیلگر کاهش مشکلات شهر و شهروندان است

مجمع مشورتی محلات تسهیلگر کاهش مشکلات شهر و شهروندان است

بیست و ششمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدآقا میری عضو و نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹، معاونین، مدیران شهری و معتمدین محلات ۱۳گانه در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست آقامیری ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری منطقه در راستای خدمت رسانی به شهروندان افزود: در مجمع تخصصی محلات مطالبات معتمدین هر محله به انضمام فعالیت های انجام شده ارائه می شود و سپس مسائل و موضوع هایی چون پروژه های در حال انجام، پیشرفت فیزیکی آنها بررسی و پیگیری می شود.

عضو و نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ‌با اشاره به این موضوع که رویکرد این نشست تدوین نظام مسائل محلات پایتخت است؛ اظهار کرد: بدین شکل می‌توان با مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف آشنا و با تعیین استراتژی صحیح و اصولی برای اعتلای سرانه های مورد نیاز در محلات همت گمارد.

او گفت: اینکه می‌توان پیشرفت پروژه یا اقدامی را رصد و برای آن نیز پاسخگوی افکار عمومی بود؛ روشی مطلوب در اداره امور شهر و محله است که نتایج آن در پایتخت مشهود است.

در ادامه تورج فرهادی بیان کرد: منطقه ۱۹ با توجه به لبه ای بودن و قرار گرفتن در امتداد فرودگاه امام (راحل) و شهر آفتاب، می تواند ظرفیتی ارزشمند برای پایتخت محسوب شود در صورتی که طرح تفصیلی ویژه و رویکرهای عمرانی برای آن در نظر گرفته شود.

سپس گزارشی درباره مطالبات معتمدین محلات طی نشست گذشته و اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه شد که فرهادی خاطر نشان کرد: این منطقه در بین مناطق ۲۲گانه در پیشرفت فیزیکی پروژه های من شهردارم (توسعه محلی) حائز رتبه دوازدهم است و پروژه های فرامنطقه ای چون بهره برداری از تصفیه خانه خلیج فارس که هم اکنون فاز دوم آن در حال انجام و احداث مخازن آب برای مواقع اضطراری در بوستان بزرگ ولایت را اجرا کرده است.

ایجاد پارکینگ طبقاتی در محور های منتهی به مراکز خرید یکی دیگر از مطالبات معتمدین محلات در این نشست بود که شهردار منطقه در این خصوص بیان کرد: هم اکنون از ۶ پارکینگ در حال احداث ۲ محل پارک خودرو به صورت مکانیزه در ناحیه دو با پیش بینی ظرفیت ۲ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

او درباره پیگیری احداث اولین بیمارستان در منطقه گفت: این موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و در حال انجام است که با اخذ مجوزهای لازم و در نظر گرفتن یک هکتار زمین در مجاورت بوستان ترافیک، توسط علوم پزشکی و خیرین احداث خواهد شد.

فرهادی بر استمرار مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز در راستای صیانت از حقوق عامه تأکید کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته ۱۸۵ ساختمان به صورت داوطلبانه نسبت به کاهش مازاد طبقات و ایمن سازی اقدام کرده اند.

ایجاد ظرفیت ToD انسان محور بین مترو شهرک شریعتی و عبدل آباد با در نظر گرفتن طرح موضعی و تعریف کاربری های جدید از دیگر سخنان شهردار منطقه در خصوص ساماندهی ورودی خیابان مهران در ناحیه دو از سمت بزرگراه جوانه (شهید چراغی) بود.

به گفته فرهادی عملیات احداث کانیو در خیابان شهید زبر جدی، بهسازی انهار در خیابان شهید صمدی، بازگشایی خیابان رحمان به بلوار شقایق،کانیو بندی خیابان های رحمان و لقمان، بهسازی و بازسازی پایانه شهید سروری، راه اندازی اتاق مادر و کودک، تکمیل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در محله نعمت آباد، احداث پارکینگ جانباز در مجاورت بازار مبل نعمت آباد، احداث معبر و پیاده رو در خیابان دینا ناحیه سه، بهره برداری از سرای محله اسماعیل آباد، احداث بلوار پاییزان، راه اندازی سرویس های بهداشتی در مترو آزادگان و... انجام شده است و سایر پروژه ها نیز توسط معاونت های تخصصی درحال پیگیری است که تا پایان سال شاهد افتتاح پروژه های مختلف در سطح منطقه خواهیم بود.

براساس این گزارش در بیست و ششمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران، معتمدین محلات ۱۳ گانه ضمن قدردانی از اقدامات مدیریت شهری در آبادانی و توسعه منطقه، درخواست ها و مشکلات شهروندان را مطرح کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط