1402/07/14-18:45
با حضور نمایندگانی از سازمان ملل؛

نمایشگاه معرفی نقاط گردشگری و بافت تاریخی قلب طهران در حاشیه مراسم بزرگداشت «روز جهانی اسکان بشر» با پیام شهردار تهران برگزار شد

نمایشگاه معرفی نقاط گردشگری و بافت تاریخی قلب طهران در حاشیه مراسم بزرگداشت «روز جهانی اسکان بشر» با پیام شهردار تهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت «روز جهانی اسکان بشر» با همکاری کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران روز دوشنبه در باغ نگارستان منطقه ۱۲ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ مراسم بزرگداشت «روز جهانی اسکان بشر» با همکاری کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران، دفتر برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران روز دوشنبه به میزبانی منطقه ۱۲ در باغ نگارستان برگزار شد.

این رویداد که با حضور جمعی از مقامات ایرانی و نمایندگانی از دفاتر مختلف سازمان ملل همراه بود، با پیام ویدئویی «مدیر اجرایی برنامه اسکان سازمان ملل» خانم میمونه محد شریف آغاز شد که طی آن توانمندی شهرها به عنوان نیروی محرکه توسعه و بازیابی نه فقط در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه‌های اجتماعی و انسانی مورد تأکید قرار گرفت.

در ادامه پیام «علیرضا زاکانی» شهردارتهران و «مهردادبذرباش» وزیر راه و شهرسازی برای حضار قرائت شد.

شهردار تهران در پیام خود با اشاره بر ضرورت توجه به تاب آوری در تمام جنبه‌های مدیریت شهری با توجه به رشد روزافزون چالشها و درهم تنیدگی مسائل در حوزه شهری، اقتصاد مقاومتی و مشارکت مردمی را به عنوان دو محور مهمی مطرح کرد که طی سالهای اخیر سازگاری شهر تهران را بهبود بخشیده است.

وی همچنین با اشاره به شرایط حاصل از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و افزایش مهاجران و پناهندگان در ایران و به ویژه در تهران، خواستار همکاری بیشتر میان سازمان‌های بین المللی برای رفع اثرات ناشی از این چالشها در فضای شهری تهران شد.

در ادامه دبیر اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران «آرمان خورسند» و «الکساندر فدولوف» نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران نقطه نظرات خود را درباره اقدامات و سیاستهای اخیر این حوزه ارائه دادند.

گفتنی است، این مراسم روز دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ همزمان با اولین دوشنبه اکتبر ۲۰۲۳ در محل مجموعه تاریخی فرهنگی نگارستان قلب طهران برگزار شد و با رونمایی از از «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی» به پایان رسید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط