1402/07/15-15:08
در آیین افتتاح «بزرگراه شهید بروجردی» مطرح شد؛

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر/ بهره‌برداری از فاز تکمیلی این بزرگراه تا ۲۲ بهمن

افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر/ بهره‌برداری از فاز تکمیلی این بزرگراه تا ۲۲ بهمن

شهردار تهران در آیین افتتاح هفتاد و پنجمین شنبه امید و افتخار گفت: امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی را به طول ۳/۷ کیلومتر افتتاح کنیم و ۱ کیلومتر دیگر آن نیز در قالب فاز دوم تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین افتتاح فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی گفت: مفتخریم امروز با نام شهید بروجردی و با همت جمع حاضر و همکاری قرارگاه خاتم الانبیا فاز نخست این پروژه به طول ۳.۷ کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه متولی اجرایی این پروژه قرارگاه خاتم الانبیا است‌ و توانستیم با مشارکت یکدیگر امور را به اجرا برسانیم، افزود: یکی از ویژگی‌های مسیر خدمتگذاری دوره ششم رسیدن از کل به جز بود، به این معنی که مشکلات را به صورت کلان ببینیم و با یک مشارکت مردمی امور را پیش ببریم.

شهردار تهران ادامه داد: بر این اساس، در تهران چند پروژه بسیار بزرگ در بخش عمرانی طراحی شد که یکی از آن‌ها در حوزه نگهداشت معابر بود و امروز به همت همکارانم بهسازی آسفالت از مرز ۱ میلیون تن آسفالت ریزی، عبور کرد. این در حالی است که میانگین سالانه آن در گذشته ۶۶۰ هزار تن بوده است. همچنین بیش از ۵۳۰ کیلومتر سازه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (آبراه) را پیش رو داریم که نیازمند نوسازی و بازسازی است.

زاکانی با اشاره به اینکه  اکنون بیش از ۸۰۰ پل در اختیار داریم که نیازمند بازسازی است و در دستورکار قرار گرفته، گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری در شرق تهران بزرگراه امام علی با افتخار احداث شد که البته این پروژه حکایت از این داشت که ما در غرب تهران کار متوقف مانده‌ای داریم. لذا پروژه شهید بروجردی در دستور کار قرار گرفت تا عملاً آنچه در شرق تهران با بزرگراه امام علی رقم خورد، در غرب تهران با بزرگراه شهید بروجردی تکمیل شود و امیدواریم تا ۲۲ بهمن و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فاز دوم این بزرگراه نیز به اتمام برسد. 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه شهید شوشتری در شرق تهران نیز افزود: آزادراه شهید شوشتری از جاده امام رضا تا بزرگراه شهید یاسینی به وسعت بیش از ۱۶ کیلومتر در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال، فاز نخست آن به طول ۹/۲ کیلومتر افتتاح شود. بر اساس مطالعات کارشناسی صورت گرفته، افتتاح این پروژه، ۱/۵ درصدی از ترافیک شهر تهران و ۵/۵ درصد از ترافیک شرق تهران را کاهش می‌دهد.

زاکانی درباره جزییات هفتاد و پنجمین «پویش امیدوافتخار» نیز توضیح داد: امروز مفتخریم فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی را در جنوب غرب تهران به طول ۳/۷ کیلومتر را افتتاح کنیم و ۱ کیلومتر دیگر آن نیز در قالب فاز دوم تا پایان سال افتتاح خواهد شد. همچنین در مرکزشهر نیز نیازمند یک گشایش ترافیکی بودیم؛ لذا ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که به میدان سپاه ختم می‌شود، نیازمند طراحی یک تونل دو طبقه به نام شهید متوسلیان بود که اجرای آن با همکاری قرارگاه خاتم در دستورکار قرار گرفت، در پروژه‌های عمرانی و بزرگراهی مساله رفع معارضین موضوعی اساسی است. 

وی درباره اصلاح تقاطع‌های ناقص تهران نیز گفت: ۹۸ اصلاح تقاطعی برای کوتاه‌شدن مسیرهای دسترسی شهروندان و کاهش مصرف سوخت در این دوره در دست احداث قرار گرفت که سال گذشته ۱۱ مورد آن افتتاح شد و امسال ۲۳ تقاطع در دست اجراست.

زاکانی گفت: ما توانستیم مسیر خدمت را بدون توجه به موانع و با تکیه بر ایمان الهی و تشخیص کارشناسی دقیق دنبال کنیم. شورای ششم و مدیریت شهری مسیری را دنبال کرده است که تهران چهره جدیدی به خود بگیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط