1402/07/18-22:26
طی نشست مهدی عباسی در این منطقه مطرح شد؛

لزوم بهره مندی از اراضی و عرصه های آماده منطقه ۱۹ برای اجرای پروژه های ماندگار

لزوم بهره مندی از اراضی و عرصه های آماده منطقه ۱۹ برای اجرای پروژه های ماندگار

صبح روز دوشنبه ۱۷ مهرماه مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۱۹ حضور یافت و بر لزوم بهره مندی از اراضی و عرصه های آماده این منطقه برای اجرای پروژه های ماندگار تأکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که با حضور تورج فرهادی شهردار منطقه و مدیران شهری همراه بود رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض خدا قوت به مدیریت شهری در پیشگیری و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در ناحیه سه افزود: با هم افزایی، هماهنگی و تدبیر می توان آینده ای بهتر را برای منطقه رقم زد که در این راه مشارکت شهروندان می تواند بسیار موثر باشد.

او با اشاره به اینکه طبیعت انسان براساس اقتصاد و منافع است و این دو مسیر انسان را عوض می کند بیان کرد: هر اقدام اقتصادی که منشاء خیر و آبادانی شود مفید است لذا از این انگیزه ها برای احیاء و حل و فصل مسائل شهری و پیشگیری از تصرف سودجویان استفاده شود زیرا چندین مداخله مثبت می تواند تغییر، تحول و سنگ بناهای محکمی را ایجاد کند.

عباسی خاطر نشان کرد: با فضا های باز و عرصه های آماده در منطقه ۱۹ می توان طرح های ماندگار را اجرایی کرد به همین منظور می توان ایده و الگوهای مختلف را بررسی و بهترین و یا ترکیبی از آنها را با کمک متخصصین و با در نظر گرفتن طراحی شهری و هویت پیاده سازی کرد.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه بیان کرد: منطقه ۱۹ با توجه به لبه ای بودن و قرار گرفتن در امتداد فرودگاه امام(ره) و شهر آفتاب، می تواند ظرفیتی ارزشمند برای پایتخت محسوب شود و در حال حاضر به عنوان دروازه بین المللی پایتخت محل عبور ۲۳ استان به شهر تهران است.

فرهادی وضعیت دو لکه خلازیر جنوبی و میانی را یکی از چالش های منطقه عنوان کرد و گفت: برای تحول در منطقه ۱۹ تلاش خواهیم کرد این دو لکه از محدوده شهری خارج شود زیرا زباله سوزی مشکلات زیست محیطی زیادی را ایجاد می کند و هم اکنون درحال رایزنی با ضایعات فروشان برای انتقال آنها به محدوده مشخص شده با پیش بینی تأمین منافع آنها هستیم.

به گفته شهردار منطقه عدم تعیین تکلیف اراضی اوقاف، استعلام ماده هفت، درصد پایین تخفیف نقدی، عدم تمکین و قبول مسئولیت در ناحیه سه، مشکلات سامانه شهرسازی و اشکال در برنامه نویسی، عدم تعیین تکلیف گذرهای ۷ متری، عدم امکان تأمین پارکینگ در راسته های پوریای ولی، جانباز، نور، احد، بدر و شهید احسانی و... از چالش های منطقه در حوزه شهرسازی است.

شایان ذکر است در این نشست گزارشی از وضعیت عملکرد معاونت شهرسازی و معماری طی شش ماهه اخیر ارائه شد.

براساس این گزارش مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از پروژه های احداث معبر ۳۵ متری پونه، فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس، کوره های آجرپزی و... بازدید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط