1402/07/20-22:45

علت تقدیر رئیس‌ جمهور از اقدامات قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران

علت تقدیر رئیس‌ جمهور از اقدامات قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران

قرارگاه جهادی مسکن تشکیل شد و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در این حوزه کنار هم آمدند تا بتوانند مشکل مسکن پایتخت‌نشینان را برطرف کنند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مهدی هدایت دبیر قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جهادی مسکن اشاره کرد و گفت:‌ رویکرد ما در این قرارگاه رفع موانع تولید مسکن در شهر تهران است که متأسفانه در ۱۰ سال گذشته وضعیت خوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته روند نزولی صدور پروانه را در شهر تهران داشتیم، گفت: اما در حال حاضر این موضوع رشد ۱۹۱ درصدی در بافت فرسوده پیدا کرده است.

وی به بسته شدن ۳۷ تفاهمنامه برای ۵۳۲ هزار واحد مسکونی در تهران اشاره کرد و گفت: با دستگاه‌های مختلف در این زمینه تفاهم کرده‌ایم و امروز حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در چرخه صدور پروانه به اجرا قرار گرفته است.

وی به کم شدن زمان صدور پروانه در تهران اشاره کرد و گفت:‌شهرداری کل اراضی مستعد ساخت مسکن را در چرخه وارد کرده و برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده که عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

دبیر قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران به مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: با این مشوق‌ها شهروندان ترغیب بیشتری برای نوسازی شدند.

هدایت به طرح‌های موضوعی و موضعی بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و در محدوده ده ونک، کن و نفرآباد شاهد نوسازی هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به محلات الگو اشاره کرد و گفت: این محلات با رویکرد معماری اسلامی و از تکنولوژ‌ی‌های روز استفاده می‌شود.

وی همچنین به موضوع فروش متری مسکن اشاره کرد و گفت:‌در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا منابع خرد مردم در مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

هدایت همچنین به اقدامات صورت گرفته با نهادهای مختلف اشاره کرد وگفت: توجه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر تهران شده است؛ به عنوان مثال در حصار ناصری اقداماتی صورت گرفته است.

وی همچنین به ساخت باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) به طول ۹/۵ کیلومتر در منطقه ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد و گفت:‌سرانه‌های فرهنگی خوبی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

هدایت همچنین به تقدیر رئیس‌جمهور از اقدامات قرارگاه جهادی مسکن در روز افتتاحیه مترو اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکل مسکن پایتخت‌نشینان را برطرف کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط